Pedagogical practice in academic education (future) early education teachers
Praktyki pedagogiczne w akademickim kształceniu (przyszłych) nauczycieli wczesnej edukacji
learning in action
professional practice
student education system
teacher of an early education
theoretical knowledge
nauczyciel wczesnej edukacji
praktyka zawodowa
system kształcenia studentów
uczenie w działaniu
wiedza teoretyczna
The knowledge acquired during the study is a source of projection of one’s own occupational activities, while the professional reality enables a multidimensional application of theory in action which can be the cause of a satisfactory source of reflective practical experience or cause of a sense of helplessness. In addition to the preparation of a substantive nature, practice is an indispensable element of the education system for students.
Zdobyta w trakcie studiów wiedza stanowi źródło projekcji własnych działań zawodowych, rzeczywistość zawodowa zaś umożliwia wielopłaszczyznową aplikację teorii w działaniu. Może stać się przyczyną satysfakcjonującego źródła refleksyjnego doświadczenia praktycznego bądź wywołać poczucie bezradności. Obok przygotowania o charakterze merytorycznym, praktyka stanowi niezbędny element systemu kształcenia studentów pragnących w przyszłości podjąć zatrudnienie jako nauczyciele.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89422 ISBN 978-83-62618-36-1
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Sep 21, 2022
Mar 12, 2018
189
202
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94925
Edition name | Date |
---|---|
Praktyki pedagogiczne w akademickim kształceniu (przyszłych) nauczycieli wczesnej edukacji | Sep 21, 2022 |
Szkolak-Stępień, Anna
Michalak, Renata
Szczyrba- Poroszewska, Joanna
Chybicka, Małgorzata Kozłowska, Wiesława Łechtańska, Ewa