Object

Title: The role of the primary education teacher in supporting parental efforts focused on the process of school adaptation of the child starting education ; Rola nauczyciela edukacji początkowej we wspieraniu rodzicielskich starań ukierunkowanych na proces adaptacji szkolnej dziecka rozpoczynającego naukę

PLMET:

click here to follow the link

Title:

The role of the primary education teacher in supporting parental efforts focused on the process of school adaptation of the child starting education  
Rola nauczyciela edukacji początkowej we wspieraniu rodzicielskich starań ukierunkowanych na proces adaptacji szkolnej dziecka rozpoczynającego naukę

Creator:

Musiał, Ewa

ORCID:

0000-0001-7710-226

Subject and Keywords:

child   family   teacher   student   early school education   school   school adaptation  
dziecko   rodzina   uczeń   nauczyciel   edukacja wczesnoszkolna   szkoła   adaptacja szkolna

Abstract:

Early school education involves the family in the process of institutional education of children, in achieving common goals. In the minds of representatives of both environments, joint actions should serve the good of the child, its multilateral development, and meet the needs of school adaptation. The preparation of the child for the role of a student is already beginning at home. A family in which a child is brought up is undoubtedly the most important factor in his preparation for a new environment. When this preparation is carried out correctly, it significantly determines the use by the student starting institutional education of its development opportunities to reach the full potential. The experiences of the first days are the beginning of a difficult and complex process of adapting to the new environment. It is very important that the child as a student feels as comfortable as possible from the beginning.  
W edukacji wczesnoszkolnej rodzina jest włączana w proces instytucjonalnego kształcenia dzieci, w realizację wspólnych celów. W świadomości przedstawicieli obu środowisk połączone działania powinny służyć dobru dziecka, jego wielostronnemu rozwojowi, zaspokajaniu potrzeb związanych z adaptacją szkolną. Przygotowanie dziecka do roli ucznia i wejścia w nowe środowisko rozpoczyna się już w domu. Prawidłowe przygotowanie warunkuje wykorzystanie przez ucznia wkraczającego w instytucjonalną edukację jego szans rozwojowych, pełnego potencjału. Doświadczenia pierwszych dni są początkiem trudnego i złożonego procesu przystosowania się do szkolnej rzeczywistości. Dlatego bardzo ważne jest to, aby dziecko już od tego momentu czuło się w roli ucznia komfortowo.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2018

Detailed Type:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:109390

DOI:

doi:10.34616/wwr.2018.3.171.188

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 19 (3/2018)

Is referenced by:

click here to follow the link

Access rights:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

License:

Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 3.0)   click here to follow the link  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 3.0)   click here to follow the link

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Mar 18, 2021

In our library since:

Jul 1, 2020

Number of object content hits:

1 196

Number of object content views in PDF format

1198

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/115863

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects

Similar

This page uses 'cookies'. More information