Obiekt

Tytuł: Emotional functioning of a pre-school child in compare with school readiness ; Emocjonalność dziecka w wieku przedszkolnym a jego gotowość szkolna

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Emotional functioning of a pre-school child in compare with school readiness  
Emocjonalność dziecka w wieku przedszkolnym a jego gotowość szkolna

Autor:

Dmochowska, Halina

Temat i słowa kluczowe:

child in the early school age   child preschool   emotionality   emotions   school maturity  
emocje   emocjonalność   dojrzałość szkolna   dziecko w wieku przedszkolnym   dziecko w wieku wczesnoszkolnym

Abstrakt:

The emotions, according to children and adults, are the subject of many deliberations made by educationalists, psychologists, and the parents. In following text the problem of emotional readiness of a child in pre-school age to undertake assignments arising due to school duties is risen. The pre-school/school threshold is an immense challenge for a child. The change of a social rank from pre-schooler to pupil requires adequate level of it’s psychological and physical development – with special consideration of social and emotional aspects. The school achievements and failures of a child are mainly determine by its emotional state. The role of teachers as well as parents is to support child in this matter.  
Emocje, czy to dzieci czy dorosłych, to temat wielu rozważań zarówno pedagogów, psychologów, jak i rodziców. W tekście poruszono problem gotowości emocjonalnej dziecka w wieku przedszkolnym do podejmowania zadań wynikających z obowiązku szkolnego. Próg przedszkole – szkoła jest dla dziecka ogromnym wyzwaniem. Zmiana roli społecznej z przedszkolaka na ucznia wymaga adekwatnego poziomu rozwoju psychofizycznego, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu społeczno-emocjonalnego. Osiągnięcia szkolne dziecka, lecz też niepowodzenia, uwarunkowane są w ogromnej mierze jego stanem emocjonalnym. Rolą dorosłych – nauczycieli i rodziców – jest wspomaganie dziecka w tym zakresie.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89101

DOI:

10.34616/22.19.044

Język:

pol

Powiązanie:

Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 85-99

Właściciel praw:

Copyright by Halina Dmochowska

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

4 lis 2020

Data dodania obiektu:

20 gru 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

799

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

878

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94489

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji