A person with disability in video games – a new area of inclusion or a new manifestation of utopia?
Osoba z niepełnosprawnością w grach wideo – nowy obszar inkluzji czy nowa manifestacja utopii?
content analysis
disability
new media
special education
video games
utopia
analiza treści
gra video
niepełnosprawność
nowe media
pedagogika specjalna
utopia
The new media play an important role in shaping and reshaping social consciousness. A category of video games is increasingly classed as an exemplification of this phenomenon. In this light, following questions seem to be worth being addressed: does the theme of disability appear in video games? And if it does – is this image close or distant from „utopian” slogans of contemporary pedagogy? In this article the author presents results of qualitative content analysis of various video games in order to sketch answers to such questions.
Znaczącą rolę w przekształcaniu świadomości społecznej przypisuje się nowym mediom. Do ich egzemplifikacji zaliczana jest zaś coraz częściej kategoria gier wideo. W świetle powyższego warto postawić następujące pytania: czy motyw niepełnosprawności pojawia się w treściach fabularnych gier wideo? A jeżeli tak, to jaki jest jej wizerunek – bliski czy też odległy od „utopijnych” haseł współczesnej pedagogiki? W próbie odpowiedzi na powyższe pytania autorka prezentuje rezultaty jakościowej analizy treści wybranych gier wideo.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:87510 ISBN 978-83-62618-28-6
Utopia a edukacja, T. 3, s. 193-209.
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 13, 2023
Dec 18, 2017
198
229
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/92833
Edition name | Date |
---|---|
Osoba z niepełnosprawnością w grach wideo – nowy obszar inkluzji czy nowa manifestacja utopii? | Mar 13, 2023 |
Czerwińska, Kornelia