Object

Title: The American Voter and Social Media and Celebrities in presidential campaigns

PLMET:

click here to follow the link

Title:

The American Voter and Social Media and Celebrities in presidential campaigns

Creator:

Tomaszewski, Norbert

Subject and Keywords:

social media   political campaign   voter behaviour   celebrity endorsement   Web 2.0   new media   celebrity politics   political entertainment   American politics   digital campaigning   political advertisement   social movements  
media społecznościowe   kampania polityczna   zachowania wyborcze   poparcie celebrytów   Internet 2.0   nowe media   celebryci   rozrywka polityczna   polityka w Stanach Zjednoczonych   cyfryzacja kampanii   reklama polityczna   ruchy społeczne

Abstract:

The main purpose of the dissertation is to determine what influence do celebrities and social media tools have on modern voter in the United States. Although the study focuses on a specific timeframe between 2008 and 2020, it also takes into consideration the history of such patterns, both the celebrity endorsement and internet politics. The political campaigns that were analyzed are mostly presidential (also Republican and Democratic primaries), but some of the case studies focus on Congressional campaigns (mostly Senate, but from time to time House of the Representatives) to show that new campaign tools can also be used during the parliamentary elections.  

Głównym celem rozprawy doktorskiej jest próba ustalenia jak spory wpływ mają celebryci i social media na zachowania wyborcze w Stanach Zjednoczonych. Badanie co prawda skupia się na analizie powyższych zagadnień w zakresie całej historii zaobserwowanych wzorców, natomiast zostały przyjęte ramy czasowe w okresie 2008 do 2020 roku, które zostały poddane szczególnej analizie. Kampanie wyborcze, które zostały poddane analizie są głównie kampaniami prezydenckimi, uwzględniając jednocześnie prawybory w Partii Demokratycznej oraz Partii Republikańskiej; jednakże niektóre z case study poruszają tematykę kampanii do Senatu Stanów Zjednoczonych oraz delikatnie zahaczają o wybory do Izby Reprezentantów, żeby pokazać, że wzorce zachowań zaobserwowane podczas najważniejszych kampanii politycznych w Stanach Zjednoczonych mają również swoje odzwierciedlenie w wyborach parlamentarnych.

Place of publishing:

Wrocław

Degree name:

doktor

Degree discipline:

political science and public administration  
nauki o polityce i administracji

Degree grantor:

University of Wroclaw  
Uniwersytet Wrocławski

Contributor:

Wiszniowski, Robert. Promotor   Glinka, Kamil. Promotor pomocniczy

Date issued:

2021

Resource Type:

text  
tekst

Detailed Type:

rozprawa doktorska

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:132264

Language:

eng

Rights holder:

Copyright by Norbert Tomaszewski

Autor opisu:

M.S.

Object collections:

Last modified:

Nov 29, 2022

In our library since:

Dec 8, 2021

Number of object content hits:

612

Number of object content views in PDF format

629

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/142725

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information