The American Voter and Social Media and Celebrities in presidential campaigns
social media
political campaign
voter behaviour
celebrity endorsement
Web 2.0
new media
celebrity politics
political entertainment
American politics
digital campaigning
political advertisement
social movements
media społecznościowe
kampania polityczna
zachowania wyborcze
poparcie celebrytów
Internet 2.0
nowe media
celebryci
rozrywka polityczna
polityka w Stanach Zjednoczonych
cyfryzacja kampanii
reklama polityczna
ruchy społeczne
The main purpose of the dissertation is to determine what influence do celebrities and social media tools have on modern voter in the United States. Although the study focuses on a specific timeframe between 2008 and 2020, it also takes into consideration the history of such patterns, both the celebrity endorsement and internet politics. The political campaigns that were analyzed are mostly presidential (also Republican and Democratic primaries), but some of the case studies focus on Congressional campaigns (mostly Senate, but from time to time House of the Representatives) to show that new campaign tools can also be used during the parliamentary elections.
Głównym celem rozprawy doktorskiej jest próba ustalenia jak spory wpływ mają celebryci i social media na zachowania wyborcze w Stanach Zjednoczonych. Badanie co prawda skupia się na analizie powyższych zagadnień w zakresie całej historii zaobserwowanych wzorców, natomiast zostały przyjęte ramy czasowe w okresie 2008 do 2020 roku, które zostały poddane szczególnej analizie. Kampanie wyborcze, które zostały poddane analizie są głównie kampaniami prezydenckimi, uwzględniając jednocześnie prawybory w Partii Demokratycznej oraz Partii Republikańskiej; jednakże niektóre z case study poruszają tematykę kampanii do Senatu Stanów Zjednoczonych oraz delikatnie zahaczają o wybory do Izby Reprezentantów, żeby pokazać, że wzorce zachowań zaobserwowane podczas najważniejszych kampanii politycznych w Stanach Zjednoczonych mają również swoje odzwierciedlenie w wyborach parlamentarnych.
political science and public administration
nauki o polityce i administracji
University of Wroclaw
Uniwersytet Wrocławski
Wiszniowski, Robert. Promotor
Glinka, Kamil. Promotor pomocniczy
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:132264
Copyright by Norbert Tomaszewski
Nov 29, 2022
Dec 8, 2021
612
629
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/142725
Edition name | Date |
---|---|
The American Voter and Social Media and Celebrities in presidential campaigns | Nov 29, 2022 |
Łęski, Zbiegniew Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.
Balicki, Ryszard. Red. Jabłoński, Mariusz. Red. Wójtowicz, Krzysztof. Rec.
Jakubas, Agata
Jakubowski, Sebastian. Red. Kostecka-Jurczyk, Daria. Red.
Maciejewski, Marek. Red. Antonów, Radosław. Red.