Object structure
PLMET:

click here to follow the link

Title:

Relacje interpersonalne dziecka autystycznego w grupie – analiza przypadku

Creator:

Zajdel, Krzysztof

Subject and Keywords:

autyzm   integracja   dziecko autystyczne   komunikacja   szkoła publiczna

Description:

Trajektorie więzi rodziny współczesnej

Abstract:

Ten artykuł dotyka ważnej kwestii, a mianowicie integracji osób niepełnosprawnychintelektualnie z grupą, a właściwie komunikacji w tej integracji. Oprócz wiedzy naukowej na ten temat, autor opisał tutaj casus pewnej podopiecznej z autyzmem, która uczęszczała do szkoły publicznej. Nieumiejętność wychowawcy klasy do tego, aby zintegrować Miłkę z koleżankami i kolegami, przekładała się na jej funkcjonowanie w tym zespole. Mimo chęci pomocy ze strony rodziców, ich komunikatów kierowanych do wychowawcy – nie przekładało się to na integrację. Dziecko było klasowym klaunem, bardzo szukającym akceptacji. Komunikacja z innym nauczycielem, który rozumiał potrzeby dziecka spowodowała, że odżyło ono, było nawet podziwiane ze względu na swoje talenty, przez co poprawiła się komunikacja. Sądzę, że to ważny głos w dyskusji na temat sposobów poprawywzajemnych stosunków między dziećmi, niekoniecznie w klasach typowo integracyjnych.To, co nazwane – nie jest już obce, a temu służy komunikacja.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej

Contributor:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.   Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej   Gandecka, Kamila. Red.

Date issued:

2015

Detailed Type:

czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Format:

application/pdf

Identifier:

ISSN 2082-9019  
e-ISSN 2300-5866

DOI:

10.23734/wwr20151.305.318

Source:

Pdg P 343

Language:

pol

Relation:

Wychowanie w Rodzinie, T. 11 (2015), s. 305-318

Is referenced by:

click here to follow the link

Rights holder:

Copyright by Krzysztof Zajdel

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.