Polish Journal of Applied Psychology
Dembińska, Aleksandra
Ochnik, Dominika
use of Internet
polish students
satisfaction with life
prospective studies
internet addiction
satysfakcja z życia
polscy studenci
badania prospektywne
uzależnienie od Internetu
użytkowanie Internetu
The Polish Journal of Applied Psychology is primarily devoted to original investigations that contribute new knowledge and understanding to all fields of applied psychology. PJAP is mainly interested in publishing empirical articles, where quantitative as well as qualitative analyses of data enhance our understanding of individuals, groups or various social systems and have practical implications within particular contexts. Conceptual or theoretical papers may be accepted if they bring a special contribution into the field for application.
Wydawane cztery razy w roku czasopismo jest poświęcone publikacji oryginalnych prac badawczych, które przyczyniają się do poszerzenia i pogłębienia wiedzy we wszystkich dziedzinach psychologii stosowanej. W czasopiśmie publikowane są głównie artykuły empiryczne, w których analizy ilościowe, jak również jakościowe, zwiększają możliwość zrozumienia jednostek, grup lub różnych systemów i prowadzą do praktycznych implikacji w poszczególnych kontekstach. Prace teoretyczne oraz koncepcyjne mogą zostać również przyjęte, o ile wnoszą szczególny wkład w sferę zastosowań praktycznych. Prace publikowane są w wersji elektronicznej w języku angielskim w otwartym dostępie, co zwiększa możliwość korzystania z nich na forum międzynarodowym.
Our study reveals the psychosocial changes occurring in Polish students on the Internet in the last seven years. The study comprised two stages (2005 and 2012). The analyses indicated that while the Internet’s intense use has lowered, the factors facilitating Internet risk addiction have become more pronounced. Such risk factors are: the manner of using the Internet(entertainment, pornography); relationships in the cyber community; and time spent online (the more time spent, the greater the risk of addiction). The lower the self-esteem the higher the risk of addiction. However, the percentage of people with Internet addiction symptoms has remained static.
W artykule zostaną zrelacjonowane badania, które dają obraz zmian w funkcjonowaniu psychospołecznym studentów polskich w Internecie na przestrzeni ostatnich siedmiu lat (2005 roku oraz 2012). Analizy wskazują, że zmieniła się intensywność użytkowania Sieci, zwiększyła się rola czynników ryzyka uzależnienia od Internetu takich jak: sposób korzystania z Sieci (rozrywka, pornografia); więzi w cyberspołeczeństwie, czas spędzany w Internecie (im więcej czasu tym większa podatność na uzależnienie). Nie zmienił się natomiast odsetek osób z objawami uzależnienia od Internetu na przestrzeni siedmiu lat.
Department of Psychology, University of Wrocław
www.psychologia.uni.wroc.pl
Publishing House eBooki.com.pl
www.ebooki.com.pl
Instytut Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego
www.psychologia.uni.wroc.pl
Wydawnictwo eBooki.com.pl
www.ebooki.com.pl
Kuczyńska, Alicja. Ed.
Kuczyńska, Alicja. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:64679 ISSN 2354-0052
Polish Journal of Applied Psychology Volume 12, Number 4, 2014
www.pjap.psychologia.uni.wroc.pl
Attribution, Non-Commercial, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Bez utworów zależnych
Creative Commons - Attribution, Non-Commercial, NoDerivatives (CC BY-NC-ND 4.0)
click here to follow the link
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Bez utworów zależnych (CC BY-NC-ND 4.0)
click here to follow the link
Copyright by Aleksandra Dembińska, Dominika Ochnik
Sep 12, 2022
Sep 1, 2015
235
260
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/66046
Edition name | Date |
---|---|
Use of Internet and its Addictive risk among Polish students – comparative analysis over a seven-year period | Sep 12, 2022 |
Jaworska, Jolanta Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
Błachnio, Aleksandra Maliszewski, Wojciech J. Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Gandecka, Kamila. Red.
Nowak, Wioletta. Red. Szalonka, Katarzyna. Red. Waniowski, Paweł. Rec. Niemczyk, Agata. Rec.
Wołpiuk-Ochocińska, Anna
Jezioro, Julian (1959-) Gołaczyński, Jacek. Red. Adamski, Andrzej. Rec. Balogh, Zsolt. Rec. Cieślak, Sławomir. Rec. Flaga-Gieruszyńska, Kinga. Rec. Górecki, Jacek. Rec. Kilian, Wolfgang. Rec. Markiewicz, Ryszard. Rec. Świerczyński, Marek. Rec. Warner, Richard. Rec. Zgryzek, Kazimierz. Rec.
Magiera, Elżbieta Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Walasek, Stefania. Red. Albański, Leszek. Red.