poverty
wealth
pedagogical categories
discourse analysis
mass media
bieda (ubóstwo)
bogactwo
kategorie pedagogiczne
analiza dyskursu
media masowe
This study explores the main messages on poverty and wealth communicated by the entertainment show" Biedny dom-bogaty dom" [Poor house – rich house] aired on the Polsat Café channel. The analytical framework for the study is provided by the pedagogical categories which delimit its scope: family home, family, child, education, qualifications and professional work.
Celem podjętych badań jest poznanie dominujących przekazów odnoszących się do ubóstwa i bogactwa w programie rozrywkowym pt. Biedny dom – bogaty dom, emitowanym w telewizji Polsat Cafe. Podstawę analityczną stanowią podstawowe kategorie pedagogiczne, wyznaczające ramy, tj.: dom rodzinny, rodzina, dziecko, edukacja, wykształcenie, praca zawodowa.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:135574 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 27 (2022/2)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Creative Commons - Attribution (CC BY 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Nov 14, 2022
Nov 9, 2022
25
37
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/145287
Uniwersytet Wrocławski Koło Doktryn Politycznych i Prawnych Uniwersytet Wrocławski Koło Naukowe Ogólnej Teorii Ekonomii immienia Ludwiga von Misesa Uniwersytet Wrocławski. Katedra Doktryn Politycznych i Prawnych
Nowak, Wioletta. Red. Szalonka, Katarzyna. Red. Niemczyk, Agata. Rec. Wicki, Ludwik. Rec. Majewska-Jurczyk, Barbara. Rec. Światowy, Grażyna. Rec. Dejnaka, Agnieszka. Rec. Niezgoda, Agnieszka. Rec. Mruk, Henryk. Rec.