Wpływ zmian w działaniach marketingowych firm na zachowania konsumentów w czasie pandemii COVID-19
Studenckie Prace Prawnicze, Administratywistyczne i Ekonomiczne, 2021, 37
Młynarczyk, Justyna
Parcheta, Joanna
0000-0002-3936-8828
0000-0003-4053-2338
advertising
customer behaviour
shopping preferences
COVID-19
reklama
zachowanie konsumentów
preferencje zakupowe
COVID-19
Tyt. tomu: Wyzwania dla państwa prawa i gospodarki w dobie pandemii
There are many elements, which appeal to the buyers’ shopping preferences and advertising can undoubtedly be considered as one of them. Over the years, its new forms have been noticeable as a result of the prevailing trends or forecasts. However, the emergence of a new and unknown situation related to the pandemic outbreak made companies look for new solutions. The aim of this article is to discuss the changes which were observed in company marketing activities during the COVID-19 pandemic, as well as their impact on customer behaviour and preferences. The study was carried out using a questionnaire. Based on the results, a small number of respondents supported ceasing promotion during the pandemic. Additionally, it is worth noting that most of them agreed with the statement that advertising should be changed and adapted to the gravity of the current situation.
Istnieje wiele elementów oddziałujących na preferencje zakupowe nabywców, a za jeden z nich można niewątpliwie uznać reklamę. Na przestrzeni czasu zauważalne były jej nowe formy, powstające wskutek panujących trendów czy prognoz. Jednak wybuch ogólnoświatowej pandemii – sytuacji w historii najnowszej bezprecedensowej w swojej skali - spowodował konieczność poszukiwania przez przedsiębiorstwa nowych rozwiązań. Celem artykułu jest omówienie zmian zaobserwowanych w działaniach marketingowych firm podczas pandemii COVID-19, a także ich wpływu na zachowania i preferencje konsumentów. Badanie zostało przeprowadzone z użyciem kwestionariusza ankiety. Na podstawie otrzymanych wyników można wykazać, że niewielka liczba respondentów popierała zaprzestanie promowania się w czasie pandemii. Jednocześnie warto zaznaczyć, że większość z nich zgadzała się ze stwierdzeniem, iż reklama powinna się zmienić i być dostosowana do powagi obecnej sytuacji.
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
Jakubowski, Sebastian. Red.
Kostecka-Jurczyk, Daria. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:131056 ISSN 1733-5779 ISSN 0239-6661
Czasopisma Naukowe w Sieci (CNS)
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich
Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.
Jul 5, 2023
Oct 8, 2021
213
224
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/141709
Edition name | Date |
---|---|
Wpływ zmian w działaniach marketingowych firm na zachowania konsumentów w czasie pandemii COVID-19 | Jul 5, 2023 |