Obiekt

Tytuł: The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations, its pedagogical programmes and their educational potential ; Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań i realizowane w niej programy dydaktyczne oraz ich edukacyjny potencjał

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations, its pedagogical programmes and their educational potential  
Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań i realizowane w niej programy dydaktyczne oraz ich edukacyjny potencjał

Autor:

Sanecka, Anna

Temat i słowa kluczowe:

denomination   dialogue   educational project   meeting   multireligion   religion   The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations  
dialog   Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań   projekt edukacyjny   religia   spotkanie   wieloreligijność   wyznanie

Abstrakt:

The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations has been the place where different educational programmes are held for 18 years. Some of them lay emphasis on presenting different religions and denominations which exist in the Quarter, others concentrate on interreligious and/or interdenominational dialogue. But all of them have some common features. 1) All the programmes give some educational message concerning different religions and denominations – different from the religion or denomination of programme participants or their own religion or denomination which they do not know very well. 2) They underline the presence of religion – or even religions – in the public space. 3) They teach the openness and tolerance towards different outlooks, value systems and ways of life.  
Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań od osiemnastu lat jest miejscem realizacji różnych projektów edukacyjnych. Jedne z nich kładą większy nacisk na prezentację obecnych w Dzielnicy religii i wyznań, inne skupiają się na zagadnieniach dialogu międzyreligijnego. Wszystkie mają jednak pewne wspólne cechy: 1) przekazują treści edukacyjne na temat różnych wyznań i religii – innych niż wyznanie czy religia uczestników projektów, a czasem na temat ich własnego, ale umiarkowanie poznanego wyznania, 2) zwracają uwagę na obecność religii – i to w wydaniu pluralistycznym – w przestrzeni publicznej oraz 3) uczą otwartości i szacunku w stosunku do innych światopoglądów, systemów wartości i sposobów życia.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89174

Język:

pol

Powiązanie:

Między ekskluzją a inkluzją w edukacji religijnej, s. 265-275

Właściciel praw:

Copyright by Anna Sanecka

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

4 lis 2020

Data dodania obiektu:

3 sty 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

101

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

150

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94576

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji