Object structure
PLMET:

click here to follow the link

Title:

Naruszenie kultu pamięci osoby zmarłej w wirtualnym świecie gry komputerowej (?)

Creator:

Karkut, Daniel

Subject and Keywords:

kult osoby zmarłej   Internet   rzeczywistość wirtualna   gry komputerowe   gry komputerowe online   awatary

Abstract:

Przemysł gier komputerowych obok przemysłu filmowego stanowi źródło największych dochodów w świecie przemysłu rozrywkowego. Obecnie gry komputerowe odzwierciedlają niemalże wszystkie aspekty świata rzeczywistego, a tzw. wirtualne światy świetnie spełniają funkcję alternatywnej rzeczywistości. W świetle tej konstatacji warto zadać sobie pytanie, czy możliwe jest ranienie bliskich osoby zmarłej (w świecie rzeczywistym) w wirtualnym świecie poprzez uczestnictwo w grze z wykorzystaniem wszystkich możliwości danych przez jej producenta i twórców poszczególnych do niej elementów. W artykule autor podejmuje próbę ustalenia możliwości naruszenia kultu pamięci zmarłego w wirtualnym świecie gry komputerowej i analizuje ewentualne naruszenia tego dobra osobistego w grze komputerowej, zwłaszcza takiej, w której uczestniczą miliony zarejestrowanych użytkowników

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego   Oficyna Prawnicza

Contributor:

Gołaczyński, Jacek. Red.   Mazurkiewicz, Jacek. Red.   Turłukowski, Jarosław. Red.   Karkut, Daniel. Red.

Date issued:

2015

Detailed Type:

e-książka

Format:

application/pdf

Identifier:

ISBN 978-83-62832-08-8

Language:

pol

WUL Catalog:

click here to follow the link   click here to follow the link

Is part of:

Non omnis moriar

Rights holder:

Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego

Autor opisu:

WR U/PAdjm