creativity
creation
creative potential of children with learning difficulties
stereotypes concerning creativity
kreatywność
twórczość
potencjał twórczy dzieci z trudnościami w uczeniu się,
stereotypy dotyczące twórczości i kreatywności
The role of education, which for years has been emphasising an egalitarian approach to children’s creativity and the importance of this type of creation for the learning process, is to create conditions that allow all children to be creative in action and tofulfil themselves creatively in various areas. Adopting such a strategy makes it possible for every child to become a “creative individualist” and a “role innovator”, which in perspective can lead to building a desired model of self-efficacy in life, and thus a satisfying “being-in-the-world”.
Zadaniem edukacji, w której od lat mówi się o egalitarnym podejściu do twórczości dzieci oraz znaczeniu tej twórczości dla procesu uczenia się, jest tworzenie warunków pozwalających wszystkim dzieciom na kreatywność w działaniu i twórcze realizowanie się w różnych dziedzinach. Przyjęcie takiej strategii powoduje, że każde dziecko może stać się „twórczym indywidualistą” i „innowatorem roli”, co w perspektywie może prowadzić do budowania pożądanego modelu skuteczności życiowej własnej osoby, a tym samym satysfakcjonującego „bycia-w-świecie”.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:133970 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 26 (1/2022)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0)
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Na tych samych warunkach (CC BY-NC-SA 4.0)
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Nov 17, 2022
Jun 8, 2022
96
106
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/144463
Edition name | Date |
---|---|
Kreatywne dzieci z trudnościami w uczeniu się – stereotypy i uprzedzenia jako inhibitory twórczego potencjału człowieka | Nov 17, 2022 |