Cooperation between entities operating in social media and entrepreneurs
Współpraca podmiotów działających w mediach społecznościowych z przedsiębiorcami
influencer
collaboration
contract
influencer
współpraca
umowa
Tyt. tomu: Realizacja praw i wolności w obliczu współczesnych problemów gospodarczych i społecznych
The article discusses issues related to the cooperation between people working in social media and entrepreneurs. The topics include the types of contracts exchanged between the parties, description of basic issues and de lege ferenda postulates. The analysis was based on the doctrinal and judicial points of view, as well as the conducted research. The aim of the article is to present the current legal status and to show what kind of contract should be made between an entity appearing in social media and an entrepreneur. In addition, the author identifies opportunities and solutions that would improve arrangements with influencers in the future.
Artykuł porusza kwestie związane ze współpracą osób działających w mediach społecznościowych z przedsiębiorcami. Tematyka obejmuje rodzaje zawieranych pomiędzy stronami umów, opis podstawowych zagadnień oraz postulaty de lege ferenda. Analiza opiera się na punkcie widzenia doktryny, judykatury oraz przeprowadzonych badaniach. Celem artykułu jest prezentacja aktualnie obowiązującego stanu prawnego i wykazanie, jakiego rodzaju umowy powinny być zawierane w przypadku podejmowania współpracy przez podmiot występujący w mediach społecznościowych oraz przedsiębiorcę. Ponadto autorka wskazuje możliwości i rozwiązania na przyszłość, które usprawniłyby zawieranie umów z influencerami.
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:128624 ISSN 1733-5779 ISSN 0239-6661
Czasopisma Naukowe w Sieci (CNS)
The use of this material is allowed only with accordance of applicable rules of fair use or other exceptions provided by law, and any broader use requires the permission of the authorized entity
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego
Making materials available on the basis of the agreement with the owner of the property copyrights
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich
Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.
Jun 3, 2022
Aug 4, 2021
232
237
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/139278
Edition name | Date |
---|---|
Współpraca podmiotów działających w mediach społecznościowych z przedsiębiorcami | Jun 3, 2022 |
Zalesińska, Anna Uniwersytet Wrocławski. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii. Samorząd Studencki Uniwersytet Wrocławski. Katedra Doktryn Politycznych i Prawnych