Obiekt

Tytuł: Parents in the role of educational and vocational counsellors ; Rodzice w roli doradców edukacyjno-zawodowych

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Parents in the role of educational and vocational counsellors  
Rodzice w roli doradców edukacyjno-zawodowych

Autor:

Szarzyńska-Mazurek, Ewa

ORCID:

0000-0002-3464-6892

Temat i słowa kluczowe:

parents   young people   education decisions   career decisions   counsellors  
rodzice   osoby młode   decyzje edukacyjno-zawodowe   doradcy

Abstrakt:

The aim of the undertaken research was to get to know the opinions of young people preparing to enter adulthood, about their parents as educational and vocational counsellors. The study used the diagnostic survey method. 184 first-year students of full-time studies studying social sciences in Lublin took part in it. They used the author’s questionnaire and semantic differential technique (SD). As a result of the conducted analyses, it was found that the vast majority of respondents talked to their parents about their professional future. Students did not always consider such conversations to be helpful in making educational and vocational choices. In the opinion of the respondents, the parents played a rather significant role in the decisions they made. Students rated their mothers rather than their fathers much more highly as counsellors.  
Celem podjętych badań było poznanie opinii młodych ludzi, przygotowujących się do wejścia w dorosłość, na temat rodziców jako doradców edukacyjno-zawodowych. W badaniu zastosowano metodę sondażu diagnostycznego. Wzięło w nim udział 184 studentów I roku studiów stacjonarnych, studiujących kierunki z obszaru nauk społecznych na terenie Lublina. Wykorzystano w nich autorski kwestionariusz ankiety oraz technikę dyferencjału semantycznego (SD). W wyniku prowadzonych analiz stwierdzono, że zdecydowana większość badanych podejmowała z rodzicami rozmowy na temat swojej przyszłości zawodowej. Studenci nie zawsze uznawali takie rozmowy za pomocne w dokonywaniu wyborów edukacyjno-zawodowych. W opinii badanych rodzice odegrali dość znaczącą rolę w podjętych przez nich decyzjach. Studenci znacznie korzystniej ocenili matki w roli doradców niż ojców.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2018

Szczegółowy typ zasobu:

journal  
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:95661

DOI:

10.34616/wwr20182.435.446

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 18 (2/2018)

Ma odniesienie w:

kliknij tutaj, żeby przejść

Prawa dostępu:

Attribution, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach

Licencja:

Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 3.0)   kliknij tutaj, żeby przejść  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 3.0)   kliknij tutaj, żeby przejść

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

22 gru 2020

Data dodania obiektu:

7 maj 2019

Liczba wyświetleń treści obiektu:

99

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

140

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/102855

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Nazwa wydania Data
Rodzice w roli doradców edukacyjno-zawodowych 22 gru 2020

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji