Object

Title: Finansowanie innowacji produktowych a komunikacja marketingowa na przykładzie firmy Tesla Inc.

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Finansowanie innowacji produktowych a komunikacja marketingowa na przykładzie firmy Tesla Inc.

Creator:

Cuda, Anna

Subject and Keywords:

marketing   innovations   EV   electric vehicles  
EV   samochody elektryczne   marketing   innowacje

Abstract:

Barriers to entry into the automotive industry are absolute high ‒ only the biggest companies can afford a high capital investment. However, the small California startup proved that entering into this hermetic branch is possible. Tesla Inc. is one of the most innovative companies in the world ‒ despite its short history, it has revolutionized automotive industry and spurred the biggest game players into the action related with implementation of electrical drive innovations. Tesla’s success is the result of the unusual marketing strategy, that is not typical for its branch but, most of all, turned out to be effective in increasing capital volume and implementing innovations.  

Bariery wejścia na rynek samochodowy, na którym działają olbrzymie koncerny, posiadające miliardowe nakłady na inwestycje, są ogromne. Jednak mały kalifornijski start-up udowodnił, że wejście na ten hermetyczny rynek jest możliwe. Tesla Inc. jest jedną z najbardziej innowacyjnych firm na świecie, która mimo swojej krótkiej historii zdążyła zrewolucjonizować branżę motoryzacyjną, mobilizując światowych gigantów do rozwoju oraz wdrażania innowacji w zakresie napędu elektrycznego. Swój sukces zawdzięcza, nietypowej dla swojej branży, strategii marketingowej, która okazała się być skuteczna przy zdobywaniu nakładów finansowych oraz wdrażaniu innowacji produktowych.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

E-Wydawnictwo. Prawnicza i Ekonomiczna Biblioteka Cyfrowa. Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego

Contributor:

Ćwiąkała-Małys, Anna. Red.   Karpińska, Marzena. Red.   Wrzosek, Stefan. Rec.

Date issued:

2018

Detailed Type:

ebook  
e-książka

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:94093   ISBN 978-83-66066-27-4

DOI:

10.23734/23.18.007

Language:

pol   eng

Relation:

(Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego)   (Finanse i Rachunkowość / Zakład Zarządzania Finansami Instytutu Nauk Ekonomicznych, ISSN 2451-3938 ; nr 4)

WUL Catalog:

click here to follow the link

Is part of:

click here to follow the link

Access rights:

The use of this material is allowed only with accordance of applicable rules of fair use or other exceptions provided by law, and any broader use requires the permission of the authorized entity  
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego

License:

Making materials available on the basis of the agreement with the owner of the property copyrights  
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich

Rights holder:

Copyright by Anna Cuda

Object collections:

Last modified:

Jul 6, 2022

In our library since:

Jan 3, 2019

Number of object content hits:

1 335

Number of object content views in PDF format

1462

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/101303

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information