legal services marketing
relationship marketing
advertising
public relations
marketing usług prawniczych
marketing relacji
reklama
public relations
Running a lawyer’s office in the current realities of the legal services market is a challenge. An advocate must possess not only legal knowledge but also demonstrate knowledge of market mechanisms. Nowadays, the client decides which lawyer to choose, and this forces lawyers to take action in order to acquire and maintain clients. Hence, marketing instruments typical for other service markets are increasingly used to build and achieve market advantage. However, there are numerous barriers on the legal services market that hinder or even prevent extensive marketing activities. Advertising is the main concern here, as its use by attorneys is strictly prohibited. The question arises as to whether in the present reality the provision contained in the Collection of Rules on Barrister’s Ethics and Dignity of Profession and other regulations limiting the use of marketing should not be subject to liberalization.
Prowadzenie kancelarii adwokackiej we współczesnych realiach funkcjonowania rynku usług prawniczych jest nie lada wyzwaniem. Adwokat musi nie tylko mieć wiedzę prawniczą, lecz także wykazać się znajomością mechanizmów rynkowych. Dzisiaj to klient decyduje, którego adwokata wybierze, co wymusza konieczność aktywnych działań w celu pozyskiwania klientów i ich utrzymania. Dlatego też coraz częściej wykorzystuje się instrumenty marketingowe (typowe dla innych rynków usług) w budowaniu i uzyskiwaniu przewagi rynkowej. Jednak na rynku usług prawniczych istnieją liczne bariery utrudniające, a nawet uniemożliwiające prowadzenie działańmarketingowych. Chodzi głównie o reklamę, której stosowanie przez adwokatów jest bezwzględnie zabronione. Powstaje zatem pytanie, czy zapis zawarty w Zbiorze Zasad Etyki Adwokackiej i Godności Zawodu oraz inne regulacje ograniczające stosowanie marketingu nie powinny zostać zliberalizowane.
Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)
artykuł
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:109032 ISSN 0137-1134 ISSN 0239-6661
Czasopisma Naukowe w Sieci (CNS)
The use of this material is allowed only with accordance of applicable rules of fair use or other exceptions provided by law, and any broader use requires the permission of the authorized entity
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego
Making materials available on the basis of the agreement with the owner of the property copyrights
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich
Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego Sp. z o.o.
Biblioteka Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii
Jan 12, 2023
Jun 17, 2020
417
419
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/118698
Edition name | Date |
---|---|
Bezwzględny zakaz reklamy kancelarii adwokackich w realiach współczesnego funkcjonowania rynku usług prawniczych | Jan 12, 2023 |
Olszewski, Leon (1940- ). Red.
Homa, Magdalena. Red. Mościbrodzka, Monika. Red.
Jakubowski, Sebastian. Red.
Juodaitytė, Audronė Ponelienė, Reda Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.
Korbutowicz, Teresa. Red. Ćwiąkała-Małys, Anna. Red. Mościbrodzka, Monika. Red.
Jakubowski, Sebastian. Red. Kostecka-Jurczyk, Daria. Red.