Image merchandising jako element komercjalizacji dóbr osobistych
Image merchandising as an element of commercialization of personal rights
Glanc-Walkiewicz, Aleksandra
Gadek, Błażej
image merchandising
stage mask
artistic mask
personal right
image
image merchandising
maska sceniczna
maska artystyczna
wizerunek
dobra osobiste
Inny tyt. : Kwartalnik Naukowy Prawo Mediów Elektronicznych
This article discusses image merchandising. The authors refer to the doctrine of Polish copyright law and judicial decisions, using foreign sources. They attempt to answer the question of who is the administrator for the commercial use of the stage mask, i.e. a character created by an actor for marketing purposes of certain goods and services.
Niniejszy artykuł omawia image merchandising. Autorzy, odwołując się do doktryny polskiego prawa autorskiego i orzecznictwa sądowego, posiłkując się źródłami zagranicznymi, poszukują odpowiedzi na pytanie, kto jest dysponentem do komercyjnego wykorzystania maski scenicznej, czyli wykreowanej przez aktora postaci, na potrzeby marketingowe określonych dóbr lub usług.
Gołaczyński, Jacek. Red.
Adamski, Andrzej. Rec.
Balogh, Zsolt. Rec.
Cieślak, Sławomir. Rec.
Flaga-Gieruszyńska, Kinga. Rec.
Górecki, Jacek. Rec.
Kilian, Wolfgang. Rec.
Markiewicz, Ryszard. Rec.
Świerczyński, Marek. Rec.
Warner, Richard. Rec.
Zgryzek, Kazimierz. Rec.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:118704 ISSN 2082-100X
Prawo Mediów Elektronicznych, ISSN 2082-100X. 2020, 1 s. 4-9
The use of this material is allowed only with accordance of applicable rules of fair use or other exceptions provided by law, and any broader use requires the permission of the authorized entity
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego
Making materials available on the basis of the agreement with the owner of the property copyrights
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich
Copyright by Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego
Nov 25, 2022
Dec 9, 2020
257
267
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/129298
Edition name | Date |
---|---|
Image merchandising jako element komercjalizacji dóbr osobistych | Nov 25, 2022 |
Kuczma, Emilia Balicki, Ryszard. Red. Jabłoński, Mariusz. Red Ławniczak, Artur (1960- ). Rec.
Obrębski, Maciej Gołaczyński, Jacek. Red. Mazurkiewicz, Jacek. Red. Turłukowski, Jarosław. Red. Karkut, Daniel. Red.
Jakubowski, Sebastian. Red. Kostecka-Jurczyk, Daria. Red.
Bernaczyk, Michał (1979- ). Red. Jabłoński, Mariusz. Red. Składowski, Konrad (1971- ). Rec.
Krzewicki, Michał Gołaczyński, Jacek. Red. Mazurkiewicz, Jacek. Red. Turłukowski, Jarosław. Red. Karkut, Daniel. Red.
Balicki, Ryszard. Red. Jabłoński, Mariusz. Red. Wójtowicz, Krzysztof. Rec.