The problems of psychosocial functioning and professional support of children from internally displaced families in Ukraine
Problemy funkcjonowania psychospołecznego i profesjonalnego wsparcia dzieci z rodzin wewnętrznie przesiedlonych na Ukrainie
Yaroshenko, Alla
Andruszkiewicz, Fabian
internally displaced persons
internally displaced children
psychological assistance
post-traumatic team
rehabilitation
education
osoby wewnętrznie przesiedlone
dzieci wewnętrznie przesiedlone
zespół pourazowy
pomoc psychologiczna
rehabilitacja
edukacja
The paper presents dilemmas concerning children from families of immigrants in Ukraine, where the main problem is the aspect of psychosocial functioning in the environment. The directions of actions aimed at stimulating the child’s development by providing psychological help in educational institutions or social service centres for the family, children and youth were described, as well as directions of support for raising a child in the family environment. The shortcomings and advantages of these projects are presented, both at the state and local levels. It was postulated to create a program presenting solutions to the main problems of displaced children and to create a unified institution that would only deal with issues of child migrants and the provision of social services to solve problems related to the socialization and education of children. This task should be a priority objective of Ukrainian state policy.
W pracy ukazano dylematy dotyczące dzieci pochodzących z rodzin imigrantów domowych na Ukrainie, których głównym problemem jest aspekt psychospołecznego funkcjonowania w środowisku. Opisano kierunki działań mające na celu stymulowanie rozwoju dziecka poprzez udzielanie pomocy psychologicznej w placówkach edukacyjnych lub ośrodkach usług socjalnych dla rodziny, dzieci i młodzieży, a także ukazano kierunki wsparcia wychowywania dziecka w środowisku rodzinnym. Przedstawiono niedociągnięcia i zalety tych przedsięwzięć, zarówno na szczeblu państwowym, jak i lokalnym. Postulowano o stworzenie programu przedstawiającego rozwiązania głównych problemów dzieci przesiedleńców oraz utworzenie jednolitej instytucji, która będzie zajmować się wyłącznie kwestiami migrantów dziecięcych i świadczeniem usług socjalnych w celu rozwiązania problemów związanych z socjalizacją i edukacją dzieci. Zadanie to winno być priorytetowym celem polityki państwa ukraińskiego.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
journal
czasopisma (wydawnictwa ciągłe)
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:107115 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 20 (1/2019)
Attribution, ShareAlike
Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach
Creative Commons - Attribution, ShareAlike (CC BY-SA 3.0)
click here to follow the link
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Na tych samych warunkach (CC BY-SA 3.0)
click here to follow the link
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 28, 2022
Feb 21, 2020
139
146
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/115812
Edition name | Date |
---|---|
Problemy funkcjonowania psychospołecznego i profesjonalnego wsparcia dzieci z rodzin wewnętrznie przesiedlonych na Ukrainie | Mar 28, 2022 |
Paszenda, Iwona
Duraj-Nowakowa, Krystyna
Pląsek, Rafał Gromysz, Jowita. Red. Włodarczyk, Rafał. Red.
Okrasa, Marzena Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Albański, Leszek. Red. Walasek, Stefania. Red.