Family as a space of development of child’s social skills
Rodzina jako przestrzeń rozwijania umiejętności społecznych dziecka
family
child
childchood
social skills
development
development of social skills
rodzina
dziecko
dzieciństwo
rozwój
umiejętności społeczne
rozwój umiejętności społecznych
The contemporary family in social and cultural contexts
Współczesna rodzina w kontekstach społecznych i kulturowych
According to developmental psychology childhood is the time when the child develops, both the personality as well as the whole body. All the factors influencing the child from the very begining have a fundamental meaning for the shaping of the young human. All the deficiencies that a child experiences during early childhood have great repercussions in the later stages of development of their life. Emotional deficiencies cause disorders in this field. Excessive care can also bring serious consequences. The most important role in this process is played by the child’s parents (caregivers), closely and distantly related family environment, peers, educational institutions supporting parents in upbringing along with teachers. The way in which education is achieved decides the whole existence of the young human.
Dzieciństwo według psychologii rozwojowej to okres, w czasie którego kształtuje się dziecko, zarówno jego osobowość, jak i całe ciało. Wszystkie czynniki oddziałujące na nie od samego początku jego istnienia mają zasadniczy wpływ na kształtowanie się młodego człowieka. Wszelkie braki doskwierające dziecku w okresie wieku przedszkolnego odbijają się szerokim echem w dalszych okresach rozwoju życia jednostki. Niedostatki emocjonalne powodują zaburzenia na tym podłożu, podobnie jak przesadna opieka niesie wraz z sobą poważne konsekwencje. Najważniejszą rolę odgrywają w tym procesie rodzice dziecka (opiekunowie), bliższe oraz dalsze środowisko rodzinne,rówieśnicze oraz instytucje oświatowe wspierające rodziców w wychowaniu wraz z nauczycielami. To, w jaki sposób dokonuje się proces wychowania, decyduje o całym istnieniu młodego człowieka.
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Piwowarczyk, Mirosław. Red.
Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78670 ISSN 2082-9019 e-ISSN 2300-5866
Wychowanie w Rodzinie, T. 13 (1/2016), s. 345-358
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
28 mar 2022
15 gru 2016
1 276
1565
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80212
Nazwa wydania | Data |
---|---|
Rodzina jako przestrzeń rozwijania umiejętności społecznych dziecka | 28 mar 2022 |
Piecuch, Ewelina Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Ferenz, Krystyna. Red. Kowalska, Ewa. Red.
Piecuch, Ewelina Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
Kiełb-Starczewska, Ewa Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.
Dmochowska, Halina Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
Barłóg, Krystyna