Obiekt

Tytuł: Family as a space of development of child’s social skills ; Rodzina jako przestrzeń rozwijania umiejętności społecznych dziecka

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Family as a space of development of child’s social skills  
Rodzina jako przestrzeń rozwijania umiejętności społecznych dziecka

Twórca:

Piecuch, Ewelina

Temat i słowa kluczowe:

family   child   childchood   social skills   development   development of social skills  
rodzina   dziecko   dzieciństwo   rozwój   umiejętności społeczne   rozwój umiejętności społecznych

Opis:

The contemporary family in social and cultural contexts  

Współczesna rodzina w kontekstach społecznych i kulturowych

Abstrakt:

According to developmental psychology childhood is the time when the child develops, both the personality as well as the whole body. All the factors influencing the child from the very begining have a fundamental meaning for the shaping of the young human. All the deficiencies that a child experiences during early childhood have great repercussions in the later stages of development of their life. Emotional deficiencies cause disorders in this field. Excessive care can also bring serious consequences. The most important role in this process is played by the child’s parents (caregivers), closely and distantly related family environment, peers, educational institutions supporting parents in upbringing along with teachers. The way in which education is achieved decides the whole existence of the young human.  

Dzieciństwo według psychologii rozwojowej to okres, w czasie którego kształtuje się dziecko, zarówno jego osobowość, jak i całe ciało. Wszystkie czynniki oddziałujące na nie od samego początku jego istnienia mają zasadniczy wpływ na kształtowanie się młodego człowieka. Wszelkie braki doskwierające dziecku w okresie wieku przedszkolnego odbijają się szerokim echem w dalszych okresach rozwoju życia jednostki. Niedostatki emocjonalne powodują zaburzenia na tym podłożu, podobnie jak przesadna opieka niesie wraz z sobą poważne konsekwencje. Najważniejszą rolę odgrywają w tym procesie rodzice dziecka (opiekunowie), bliższe oraz dalsze środowisko rodzinne,rówieśnicze oraz instytucje oświatowe wspierające rodziców w wychowaniu wraz z nauczycielami. To, w jaki sposób dokonuje się proces wychowania, decyduje o całym istnieniu młodego człowieka.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Współtwórca:

Piwowarczyk, Mirosław. Red.   Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego   Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.

Data wydania:

2016

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:78670   ISSN 2082-9019   e-ISSN 2300-5866

DOI:

doi:10.23734/wwr20161.345.358

Źródło:

Pdg P 343

Język:

pol

Powiązanie:

Wychowanie w Rodzinie, T. 13 (1/2016), s. 345-358

Powiązana publikacja:

kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Ewelina Piecuch

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

28 mar 2022

Data dodania obiektu:

15 gru 2016

Liczba wyświetleń treści obiektu:

1 276

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

1565

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/80212

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Obiekty Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji