- Rola kreatywności w redukowaniu uprzedzeń
Details zum Objekt: Rola kreatywności w redukowaniu uprzedzeń
PDF
Beschreibung
- PLMET:
http://confluence.man.poznan.pl/community/display/FBCMETGUIDE - Title:
- Alternative title:
- Creator:
- Subject and Keywords: ; ; ; ; ; ;; ; ; ; ;
- Abstract: ;
- Table of contents: SPIS TREŚCI STRESZCZENIE W JĘZYKU POLSKIM ....... 7 ABSTRACT - STRESZCZENIE W JĘZYKU ANGIELSKIM ...... 9 WSTĘP .......11 1. TWÓRCZOŚĆ ........ 13 1.1. CZYM JEST TWÓRCZOŚĆ? .......13 1.2. POZNAWCZY WYMIAR TWÓRCZOŚCI: POMIĘDZY TWÓRCZOŚCIĄ A KREATYWNOŚCIĄ ...... 15 1.3. TWÓRCZE ZDOLNOŚCI .......16 1.3.1. Twórcza wyobraźnia. ........ 16 1.3.2. Myślenie dywergencyjne. ........ 18 1.3.3. Egalitarne ujęcie twórczości ........ 20 1.4. ROLA TWÓRCZOŚCI W SPOŁECZEŃSTWIE ....... 22 1.5. PLASTYCZNY CHARAKTER ZDOLNOŚCI TWÓRCZYCH ......... 24 1.5.1. TRENINGI TWÓRCZOŚCI. ........ 24 1.5.2. „Sprytne interwencje”. ........ 26 1.5.3. Sytuacyjna aktywacja myślenia twórczego ....... 26 1.6. PODSUMOWANIE ........ 28 2. UPRZEDZENIA ........ 29 2.1. PODSTAWOWE RAMY DEFINICYJNE UPRZEDZEŃ ....... 29 2.2. ODDZIAŁYWANIA POZNAWCZYCH, EMOCJONALNYCH I BEHAWIORALNYCH WYMIARÓW UPRZEDZEŃ ........30 2.3. NATURA UPRZEDZEŃ ....... 33 2.4. ZAGROŻENIA WYNIKAJĄCE Z UPRZEDZEŃ ........37 2.5. WYBRANE METODY REDUKOWANIA UPRZEDZEŃ ........ 38 2.6. PODSUMOWANIE ........ 42 3. BADANIA NAD WPŁYWEM ZMIAN W POZIOMIE UPRZEDZEŃ NA TWÓRCZOŚĆ .........43 4. DLACZEGO KREATYWNOŚĆ MOŻE WPŁYWAĆ NA UPRZEDZENIA? PODSTAWY TEORETYCZNE GŁÓWNEJ HIPOTEZY ........ 49 4.1. GIĘTKOŚĆ POZNAWCZA ....... 49 4.2. PRZYJMOWANIE CUDZEJ PERSPEKTYWY .......... 52 4.3. DOTYCHCZASOWE BADANIA DOTYCZĄCE ROLI KREATYWNOŚCI W KSZTAŁTOWANIU RELACJI MIĘDZYGRUPOWYCH ...........55 5. BADANIA WŁASNE ........ 60 5.1. BADANIE 1 – WPŁYW TWÓRCZEJ WYOBRAŹNI NA UPRZEDZENIA .........62 5.1.1. Hipotezy. ......... 62 5.1.2. Metody i narzędzia. .......... 63 5.1.3. Analizy statystyczne. ........ 65 5.1.4. Wyniki. ......... 66 5.1.5. Wnioski. ........ 70 5.2. BADANIE 2 – WPŁYW MYŚLENIA DYWERGENCYJNEGO NA UPRZEDZENIA ......... 71 5.2.2. Metody i narzędzia ........ 72 5.2.3. Analizy statystyczne. ........... 75 5.2.4. Wyniki. ........ 76 6 5.2.5. Wnioski. ......... 81 5.3. BADANIE 3 – GIĘTKOŚĆ A UPRZEDZENIA – BADANIE KORELACYJNE I ...... 82 5.3.1. Hipotezy. .......83 5.3.2. Metody i narzędzia. ......... 83 5.3.3. Analizy statystyczne. ......... 85 5.3.4. Wyniki. ......... 85 5.3.5. Wnioski. ........86 5.4. BADANIE 4 – GIĘTKOŚĆ A UPRZEDZENIA – BADANIE KORELACYJNE II ..... 88 5.4.1. Hipotezy. ...........88 5.4.2. Metody i narzędzia ........ 89 5.4.3. Analizy statystyczne .........90 5.4.4. Wyniki ....... 90 5.4.5. Wnioski ....... 91 5.5. BADANIE 5 – WPŁYW GIĘTKOŚCI NA UPRZEDZENIA ....... 93 5.5.1. Hipotezy. .......94 5.5.2. Metody i narzędzia .......... 95 5.5.3. Analizy statystyczne. ........ 102 5.5.4. Wyniki. ..... 104 5.5.5. Wnioski ....... 113 5.6. METAANALIZA DANYCH UZYSKANYCH W BADANIACH EKSPERYMENTALNYCH ............ 114 5.6.1. Analizy statystyczne. ......... 114 5.6.2. Wyniki. ........... 115 5.6.3. Wnioski. ....... 115 6. DYSKUSJA .......... 117 6.1. PODSUMOWANIE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH I ICH INTERPRETACJA ............ 117 6.2. OGRANICZENIA I PRZYSZŁE KIERUNKI BADAŃ ........... 123 6.3. PRAKTYCZNIE ZASTOSOWANIE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH. ......... 129 6.4. WNIOSKI ........... 130 LITERATURA .......... 132 WYKAZ TABEL I RYSUNKÓW ......... 156 ZAŁĄCZNIK 1 ........ 158 ZAŁĄCZNIK 2 ......... 166 ZAŁĄCZNIK 3 .......... 173 WYKAZ TABEL I RYSUNKÓW ZAWARTYCH W ZAŁĄCZNIKACH .......... 176
- Place of publishing:
- Degree name:
- Degree discipline: ;
- Degree grantor: ;
- Contributor: : ; :
- Date submitted:
- Resource Type: ;
- Detailed Type: ; ;;
- Format:
- Extent:
- Identifier:
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:138694 - Language:
- Abstract Language :
- Access rights: ;
- License: ;
- Rights holder:
- Autor opisu:
Das Objekt befindet sich in den Sammlungen:
Zusätzliche Informationen
- Erstellungsdatum: 2023-06-16
- Zuletzt geändert am: 2024-10-01
- Anzahl der Ansichten des Inhaltsobjekts: 339
- Sie können auch die Beschreibung des Objekts in diesen Formaten herunterladen: ;
- Laden Sie das IIIF-Manifest herunter:
Siehe auch
Prejudice reduction in an educational setting. Practical outcomes from theoretical approaches
Ersteller:Wójcik, Małgorzata; Popiołek, Katarzyna
Typ:text
Beitragende:Kuczyńska, Alicja
Kreatywne dzieci z trudnościami w uczeniu się – stereotypy i uprzedzenia jako inhibitory twórczego potencjału człowieka
Ersteller:Krauze-Sikorska, Hanna
Typ:text
Creativity compass. A program for developing creativity and multicultural competencies
Ersteller:Jankowska, Dorota Maria; Gajda, Aleksandra; Karwowski, Maciej
Typ:tekst
Creativity compass. A program for developing creativity and multicultural competencies: Activity sheets
Ersteller:Jankowska, Dorota Maria; Gajda, Aleksandra; Karwowski, Maciej
Typ:obraz
Students attitude to Other. Selected aspects of an intercultural dialogue of a student from the provinces
Ersteller:Zajączkowska, Maria J.
Organizacja opieki i pomocy osobom, wobec których podjęto interwencję policyjną
Ersteller:Stankiewicz, Adam; Magda, Ernest
Typ:tekst
Design thinking jako element rozwoju innowacji społecznych
Ersteller:Hałub, Przemysław
Typ:tekst
Beitragende:Dybał, Mariusz; Kwaśnicki, Witold; Machaj, Mateusz