Nowoczesne modelowanie biznesowe
graphic modeling
business communication
geo-information
business modeling
strategic management
mathematical modeling
business indicators
time-space
modelowanie obrazowe
modelowanie matematyczne
modelowanie biznesowe
przestrzeń czasowa
wskaźniki biznesowe
geoinformacja
komunikacja
zarządzanie strategiczne
The goal of this article is to present the review of business modeling and the application; of business indicators in this approach. The role of geoinformation-oriented data in the modeling of business processes was delineated and issues concerning the impact of digital technologies on business modeling and communication among business process participants was presented also. Issues related to the management of organizations are discussed in relation to the environment and social and natural space. The article highlights the important role of a leader in managing strategic planning as a key component of business or institution management.
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie definicji modelu biznesowego i określenia roli, jaką odgrywają wskaźniki biznesowe w modelowaniu biznesowym. Pokreślona została rola danych geoinformacyjnych w modelowaniu procesów biznesowych oraz poruszone zostały kwestie dotyczące wpływu technik cyfrowychna modelowanie biznesowe i komunikację między uczestnikami procesów. Poruszono w nim zagadnienia związane z zarządzaniem organizacjami w odniesieniu do otoczenia, w jakim funkcjonuje biznes, czyli przestrzeni ekonomiczno-społecznej i przyrodniczej. W artykule zwrócono uwagę na ważną rolę lidera w zarządzaniu oraz na planowanie strategiczne jako kluczowy składnik zarządzania przedsiębiorstwem lub instytucją.
Ćwiąkała-Małys, Anna. Red.
Karpińska, Marzena. Red.
Wrzosek, Stefan. Rec.
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:94099 ISBN 978-83-66066-27-4
(Prace Naukowe Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego) (Finanse i Rachunkowość / Zakład Zarządzania Finansami Instytutu Nauk Ekonomicznych, ISSN 2451-3938 ; nr 4)
The use of this material is allowed only with accordance of applicable rules of fair use or other exceptions provided by law, and any broader use requires the permission of the authorized entity
Korzystanie z tego materiału jest możliwe zgodnie z właściwymi przepisami o dozwolonym użytku lub innych wyjątkach przewidzianych w przepisach prawa, a korzystanie w szerszym zakresie wymaga uzyskania zgody uprawnionego
Making materials available on the basis of the agreement with the owner of the property copyrights
Udostępnianie na podstawie umowy z właścicielem majątkowych praw autorskich
Jul 13, 2022
Jan 3, 2019
888
950
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/101309
Edition name | Date |
---|---|
Nowoczesne modelowanie biznesowe | Jul 13, 2022 |
Nowicka, Aleksandra Sadowski, Mirosław (1964- ). Red. Szymaniec, Piotr. Red. Uniwersytet Wrocławski. Katedra Doktryn Politycznych i Prawnych