Obiekt

Tytuł: Bibliotherapy in inclusive education ; Biblioterapia w edukacji inkluzyjnej

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Bibliotherapy in inclusive education  
Biblioterapia w edukacji inkluzyjnej

Tytuł publikacji grupowej:

Przegląd Biblioterapeutyczny

Autor:

Chatzipentidis, Kiriakos

Temat i słowa kluczowe:

reading therapy   professional development of teachers   bibliotherapy   inclusive education   inclusive pedagogy  
biblioterapia   pedagogika inkluzyjna   rozwój zawodowy nauczycieli   terapia czytelnicza   edukacja włączająca

Abstrakt:

Introduction: Given work presents and describes possible uses of reading therapy – bibliotherapy in the field of inclusive education. The author outlines the definitions of bibliotherapy, its advantages and functions, describes the structure of the bibliotherapeutic session within the inclusive class, gives criteria for the selection of inclusion bibliotherapy literature, and then discusses the role of bibliotherapy in the professional development of teachers. Method: In given work author has reviewed the articles published in foreign scientific journals exploring use of bibliotherapy in the field of inclusion pedagogy. Results: Bibliotherapy enables empathy, understanding and acceptance, teaches positive coping strategies in difficult life situations, and strengthens co-operation between children. In addition, it provides an opportunity for the professional development of teachers. Conclusions: In conclusion, the author points out the great potential of bibliotherapy in the movement for inclusive education.  
Wstęp: W niniejszej pracy zostały przedstawione i opisane możliwe zastosowania terapii czytelniczej – biblioterapii w obszarze edukacji inkluzyjnej. Autor przedstawia definicje biblioterapii, jej zalety i funkcje, opisuje strukturę sesji biblioterapeutycznej z uczniami klasy inkluzyjnej, podaje kryteria doboru inkluzyjnej literatury biblioterapeutycznej, a następnie omawia rolę biblioterapii w rozwoju zawodowym nauczycieli. Metoda: Autor w prezentowanej pracy dokonuje przeglądu badań opublikowanych w zagranicznych czasopismach naukowych dotyczących zastosowania biblioterapii w dziedzinie pedagogiki inkluzyjnej. Wyniki: Biblioterapia umożliwia kształtowanie empatii, zrozumienia i akceptacji, uczy pozytywnych strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych, zacieśnia współpracę między dziećmi. Ponadto daje okazję do zrównoważonego rozwoju zawodowego nauczycieli. Wnioski: W podsumowaniu Autor wskazuje na duży potencjał biblioterapii w ruchu na rzecz edukacji włączającej.

Współtwórca:

Czernianin, Wiktor. Red.

Data wydania:

2017

Typ zasobu:

text  
tekst

Szczegółowy typ zasobu:

article  
artykuł

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89910

Źródło:

Psch Cz.239

Język:

pol

Język streszczenia:

eng   pol

Prawa dostępu:

Creative Commons, Non-Commercial, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Bez utworów zależnych

Licencja:

Creative Commons - Attribution, Non-Commercial, NoDerivatives (CC BY-NC-ND 4.0)   kliknij tutaj, żeby przejść  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Bez utworów zależnych (CC BY-NC-ND 4.0)   kliknij tutaj, żeby przejść

Właściciel praw:

Copyright by Kiriakos Chatzipentidis

Autor opisu:

TK

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

2021-04-28

Data dodania obiektu:

2018-09-03

Liczba wyświetleń treści obiektu:

102

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

113

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/95818

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Nazwa wydania Data
Biblioterapia w edukacji inkluzyjnej 2021-04-28

Obiekty

Podobne

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji