Object

Title: Bibliotherapy in inclusive education ; Biblioterapia w edukacji inkluzyjnej

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Bibliotherapy in inclusive education  
Biblioterapia w edukacji inkluzyjnej

Group publication title:

Przegląd Biblioterapeutyczny

Creator:

Chatzipentidis, Kiriakos

Subject and Keywords:

reading therapy   professional development of teachers   bibliotherapy   inclusive education   inclusive pedagogy  
biblioterapia   pedagogika inkluzyjna   rozwój zawodowy nauczycieli   terapia czytelnicza   edukacja włączająca

Abstract:

Introduction: Given work presents and describes possible uses of reading therapy – bibliotherapy in the field of inclusive education. The author outlines the definitions of bibliotherapy, its advantages and functions, describes the structure of the bibliotherapeutic session within the inclusive class, gives criteria for the selection of inclusion bibliotherapy literature, and then discusses the role of bibliotherapy in the professional development of teachers. Method: In given work author has reviewed the articles published in foreign scientific journals exploring use of bibliotherapy in the field of inclusion pedagogy. Results: Bibliotherapy enables empathy, understanding and acceptance, teaches positive coping strategies in difficult life situations, and strengthens co-operation between children. In addition, it provides an opportunity for the professional development of teachers. Conclusions: In conclusion, the author points out the great potential of bibliotherapy in the movement for inclusive education.  

Wstęp: W niniejszej pracy zostały przedstawione i opisane możliwe zastosowania terapii czytelniczej – biblioterapii w obszarze edukacji inkluzyjnej. Autor przedstawia definicje biblioterapii, jej zalety i funkcje, opisuje strukturę sesji biblioterapeutycznej z uczniami klasy inkluzyjnej, podaje kryteria doboru inkluzyjnej literatury biblioterapeutycznej, a następnie omawia rolę biblioterapii w rozwoju zawodowym nauczycieli. Metoda: Autor w prezentowanej pracy dokonuje przeglądu badań opublikowanych w zagranicznych czasopismach naukowych dotyczących zastosowania biblioterapii w dziedzinie pedagogiki inkluzyjnej. Wyniki: Biblioterapia umożliwia kształtowanie empatii, zrozumienia i akceptacji, uczy pozytywnych strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych, zacieśnia współpracę między dziećmi. Ponadto daje okazję do zrównoważonego rozwoju zawodowego nauczycieli. Wnioski: W podsumowaniu Autor wskazuje na duży potencjał biblioterapii w ruchu na rzecz edukacji włączającej.

Contributor:

Czernianin, Wiktor. Red.

Date issued:

2017

Resource Type:

text  
tekst

Detailed Type:

article  
artykuł

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89910   ISSN 2084-1353

Source:

Psch Cz.239

Language:

pol

Abstract Language :

eng   pol

Access rights:

Attribution, Non-Commercial, ShareAlike  
Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Bez utworów zależnych

License:

Creative Commons - Attribution, Non-Commercial, NoDerivatives (CC BY-NC-ND 4.0)   click here to follow the link  
Creative Commons - Uznanie autorstwa, Użycie niekomercyjne, Bez utworów zależnych (CC BY-NC-ND 4.0)   click here to follow the link

Rights holder:

Copyright by Kiriakos Chatzipentidis

Autor opisu:

TK

Object collections:

Last modified:

Sep 12, 2022

In our library since:

Sep 3, 2018

Number of object content hits:

220

Number of object content views in PDF format

239

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/95818

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Edition name Date
Biblioterapia w edukacji inkluzyjnej Sep 12, 2022

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information