Obiekt

Tytuł: Augmented reality in teaching and learning ; Rzeczywistość rozszerzona w nauczaniu i uczeniu się

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Augmented reality in teaching and learning  
Rzeczywistość rozszerzona w nauczaniu i uczeniu się

Twórca:

Postawa, Andrzej

Temat i słowa kluczowe:

augmented reality   digital content   education   new technologies   virtual word  
edukacja   nowe technologie   rzeczywistość rozszerzona   świat wirtualny   treści cyfrowe

Abstrakt:

Virtual reality for many years enchants millions of followers of computer games, but also is used in education. It gives the possibility of immersion in the virtual world, but at the same time, distracts the user of digital content from the real world. While augmented reality (AR) moves digital content on personal receiving of the real world in order to connect the virtual with real environment. Augmented reality increasingly is being used in education. Its application can be found in the science of architecture, archaeology, anthropology, astronomy, biology, chemistry, physics, geography, history, mathematics, science, foreign languages. It helps in the development of specific skills applicable in medical science, military, aviation, computer games or film production and acquisition of various types of engineer competences.  

Wirtualna rzeczywistość od wielu lat nie tylko zachwyca miliony zwolenników gier komputerowych, lecz także znajduje zastosowanie w edukacji. Daje ona możliwość zanurzenia się w wirtualnym świecie, jednocześnie odrywając użytkownika treści cyfrowych od świata realnego. Rzeczywistość rozszerzona (RR) natomiast przenosi treści cyfrowe na osobowy odbiór realnego świata, by w ten sposób połączyć środowisko wirtualne z realnym. Również rzeczywistość rozszerzona coraz częściej jest wykorzystywana w edukacji. Jej zastosowanie można znaleźć w nauce architektury, archeologii, antropologii, astronomii, biologii, chemii, fizyki, geografii, historii, matematyki i w nauce języków obcych. Pomaga ona w rozwijaniu specyficznych umiejętności, mających zastosowanie w medycynie, wojsku, lotnictwie, grach komputerowych czy produkcji filmowej oraz w zdobywaniu różnego typu kompetencji inżynierskich.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2018

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89657   ISBN 978-83-62618-37-8

DOI:

doi:10.34616/22.19.008

Język:

pol

Powiązanie:

Komunikacja a zmiana społeczna, s. 109-122

Właściciel praw:

Copyright by Andrzej Postawa

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

25 mar 2021

Data dodania obiektu:

13 cze 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

357

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

436

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/95529

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji