Digital society in Poland – strategies, plans, and reality
Społeczeństwo cyfrowe w Polsce – strategie, plany i realia
digitalization
economy
ICT
information society
procedure
cyfryzacja
gospodarka
ICT
procedura
społeczeństwo informacyjne
The paper analyzes phenomena and processes that have a significant impact on the progress of digitalization of Polish society. The research hypothesis has been putthat the digitalization of the economy (ICT sector) is becoming an important and dynamic factor in the development of the information society, enforcing both the growth of its information and communication competences, and the demand for IT tools (interface). A kind of a feedback loop is evident: on the one hand, the digital market can help companies to introduce innovations and to develop, and on the other, by promoting ICT in the economy, it can deepen public trust in e-services, such as e-government, e-banking, etc.
W artykule podjęto analizę zjawisk i procesów, które w sposób zaawansowany wpływają na proces cyfryzacji społeczeństwa w Polsce. W badaniach przyjęto hipotezę, że cyfryzacja gospodarki (sektora ICT) staje się istotnym i dynamicznym czynnikiem rozwoju społeczeństwa informatycznego, wymuszając wzrost jego kompetencji informacyjno-komunikacyjnych, a także popyt na narzędzia informatyczne (interfejs). Istnieje swego rodzaju sprzężenie zwrotne. Rynek cyfrowy z jednej strony może pomóc przedsiębiorstwom wprowadzać innowacje i rozwijać się, z drugiej zaś, poprzez upowszechnienie technologii IC w gospodarce, zwiększyć zaufanie społeczeństwa do usług internetowych, takich jak e-administracja, e-bankowość i inne.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89656 ISBN 978-83-62618-37-8
Komunikacja a zmiana społeczna, s. 85-107
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Jul 18, 2023
Jun 13, 2018
2 434
3139
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/95528
Edition name | Date |
---|---|
Społeczeństwo cyfrowe w Polsce – strategie, plany i realia | Jul 18, 2023 |