Indirect communication in a work place.A paper – pencil intervention and the behavior change into more proactive among the employees
Komunikacja pośrednia w organizacji. Interwencja papier – ołówek a zmiana zachowań pracowniczych na bardziej proaktywne
indirect organizational communication
intervention
proactive coping
interwencja
komunikacja pośrednia w organizacji
proaktywne radzenie sobie
The main goal of the study was to verify the effectiveness of indirect communication technics in organizational trainings. An intervention aimed at improving proactive coping was used in the study. The intervention was designed as booklet. Data were collected from N = 172 organizational entrants within a longitudinal evaluation design (one pretest and double posttest). The results revealed the positive effect of the prepared RAAC intervention training with controlling the level of general self-efficacy.
Przeprowadzone badania miały na celu sprawdzenie skuteczności narzędzi komunikacji pośredniej w szkoleniach pracowniczych. W badaniach użyto interwencji, która miała na celu zwiększenie proaktywnego radzenia sobie. Interwencja zaprojektowana została w formie broszury. Efektywność zastosowanej interwencji poddana była ocenie. Badaniami objęto nowo zatrudnionych pracowników (N = 172), którzy wyrazili zgodę na udział w potrójnym pomiarze (pretest i podwójny posttest, z podziałem na grupę eksperymentalną i kontrolną). Uzyskano pozytywny efekt opracowanej interwencji na poziom proaktywnego radzenia sobie, przy jednoczesnym kontrolowaniu poziomu spostrzeganej samoskuteczności.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89654 ISBN 978-83-62618-37-8
Komunikacja a zmiana społeczna, s. 59-69
Copyright by Katarzyna Ślebarska
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Mar 19, 2021
Jun 13, 2018
218
253
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/95526
Edition name | Date |
---|---|
Komunikacja pośrednia w organizacji. Interwencja papier – ołówek a zmiana zachowań pracowniczych na bardziej proaktywne | Mar 19, 2021 |