Obiekt

Tytuł: Pedagogical apprenticeship from the perspective participants – a report from research ; Praktyki pedagogiczne z perspektywy ich uczestników – raport z badań

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Pedagogical apprenticeship from the perspective participants – a report from research  
Praktyki pedagogiczne z perspektywy ich uczestników – raport z badań

Twórca:

Kondracka-Szala, Marta

Temat i słowa kluczowe:

early school education   kindergarten   pedagogical apprenticeship   pedagogical apprenticeship model   preschool teacher  
nauczyciel dziecka młodszego   praktyki pedagogiczne   studenci pedagogiki

Abstrakt:

The article presents the results of the research conducted using a survey questionnaire among current and former students of pedagogical faculties which prepare teachers of pre-school and/or early school education. In the course of the research project, students from various Polish universities were surveyed. The objectives of the study focused on self-reflection of apprentices on their preparation for the apprenticeship in terms of competencies, personality traits, as well as evaluation of the design and conduct of apprenticeship. The study also helped to identify the problems, strengths, needs and motivations of apprentices. The results give rise to some critical reflections about the model of pedagogical apprenticeship functioning within Polish higher education institutions that prepare preschool and early school educators.  

Artykuł stanowi prezentację wyników badań przeprowadzonych z wykorzystaniem kwestionariusza ankiety wśród aktualnych i byłych studentek/studentów kierunków pedagogicznych przygotowujących do pracy na stanowisku nauczyciela edukacji przedszkolnej i/lub wczesnoszkolnej różnych polskich uczelni. Cele badania koncentrowały się wokół autorefleksji praktykantów w obszarze ich przygotowania do odbywania praktyk pod kątem m.in.: kompetencji, cech osobowości, a także oceny organizacji i przebiegu samych praktyk. Badanie pozwoliło również na poznanie problemów, sukcesów, potrzeb i motywacji praktykantów. Wyniki skłaniają do refleksji nad modelem praktyk pedagogicznych funkcjonującym na polskich uczelniach wyższych przygotowujących do pracy w zawodzie nauczyciela dziecka młodszego.

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2018

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89433   ISBN 978-83-62618-36-1

DOI:

10.34616/22.19.033

Język:

pol

Powiązanie:

Praktyki pedagogiczne przestrzenią i miejscem ewaluacji kompetencji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji: koncepcje – przemiany – rozwiązania, s. 174-184

Właściciel praw:

Copyright by Marta Kondracka-Szala

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

21 wrz 2022

Data dodania obiektu:

12 mar 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

473

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

501

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94936

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji