Preparing students for the performance of the tasks of the early childhood education teacher - between theory and practice
Przygotowanie studentów do realizacji zadań nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – między teorią a praktyką
early school education
professional competence
teacher
edukacja wczesnoszkolna
kompetencje zawodowe
nauczyciel
In the article the author raises the issue of the academic preparation of students for the profession of the early childhood education teacher. An important element of the discussion are issues related to the verification of the acquired theoretical knowledge and its use in practical and educational activities. The analysis and interpretation of own research support the theoretical part of the article.
W artykule autorka porusza zagadnienia akademickiego przygotowania studentów do wykonywania zawodu nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Istotnym elementem rozważań są kwestie związane z weryfikacją nabytej wiedzy teoretycznej i wykorzystanie jej w działaniach praktyczno-edukacyjnych. Teoretyczną część artykułu wspomaga analiza i interpretacja badań własnych.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89431 ISBN 978-83-62618-36-1
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Sep 21, 2022
Mar 12, 2018
492
546
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94934
Edition name | Date |
---|---|
Przygotowanie studentów do realizacji zadań nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej – między teorią a praktyką | Sep 21, 2022 |
Chybicka, Małgorzata Kozłowska, Wiesława Łechtańska, Ewa
Olejnik-Krupa, Emilia
Michalak, Renata
Bąk, Olga Gochniak, Dorota Kotula, Barbara Sawrycz, Natalia Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Piwowarczyk, Mirosław. Red.