Outdoor education in student’s practice and reality
Edukacja outdoor w praktykach studenckich a rzeczywistość
education
outdoor
student internship
teacher’s competency
edukacja outdoor
kompetencje nauczyciela
praktyki studenckie
In this paper an attempt to examine students internships from the perspective of outdoor education and to point out the benefits it brings in the process of education and teaching is made. The analysis also includes the following aspects of the model of learning: comfort, tension, panic, which are conductive to acquiring soft skills during outdoor activities. Outdoor activities require from teachers to use competences that are not disclosed in formal school education and therefore it is also important to analyse the competences that are desired in a student, apprentice and a teacher, who offer outdoor activities to their students.
W niniejszym opracowaniu podjęta zostanie próba spojrzenia na praktyki studenckie z perspektywy edukacji outdoor i wskazania korzyści, jakie niesie ona ze sobą w procesie wychowania i nauczania. Analizie poddane zostaną również strefy modelu Komfort – Napięcie – Panika, sprzyjające nabywaniu miękkich kompetencji podczas aktywności w terenie. Aktywne zajęcia w terenie wymagają od nauczycieli stosowania kompetencji, które w formalnej edukacji szkolnej nie są ujawniane, zasadne jest więc również analizowanie pożądanych kompetencji nauczyciela oferującego aktywne zajęcia outdoor.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89429 ISBN 978-83-62618-36-1
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Sep 21, 2022
Mar 12, 2018
560
799
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94932
Edition name | Date |
---|---|
Edukacja outdoor w praktykach studenckich a rzeczywistość | Sep 21, 2022 |
Chybicka, Małgorzata Kozłowska, Wiesława Łechtańska, Ewa
Malec, Anna
Kaffemaniene, Irena Alisauskiene, Stefanija
Olejnik-Krupa, Emilia