Obiekt

Tytuł: How to prepare a 21st century teacher for work? – a significant role of pedagogical placemen ; Jak przygotować do pracy nauczyciela XXI wieku? – ważna rola praktyk pedagogicznych

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

How to prepare a 21st century teacher for work? – a significant role of pedagogical placemen  
Jak przygotować do pracy nauczyciela XXI wieku? – ważna rola praktyk pedagogicznych

Autor:

Rokicka, Anna

Temat i słowa kluczowe:

competences   pedagogical placement   teacher  
kompetencje   nauczyciel   praktyka pedagogiczna

Abstrakt:

The objective of this article is to pay particular attention to the role of pedagogical placement in the process of training future teachers. It also questions the effectiveness of theoretical and giving ready answers knowledge, which is so popular in educating students, and at the same time drawing attention to the essence of observation, personal experience and conscious reflection. This necessary change becomes even more important as it takes place in the era of unprecedented progress, an incredible pace and, above all, the sheer volume of information. A wide range of the 21st century teacher’s competences gain a particular value and a placement experienced by a future teacher is crucial in the first teaching steps.  
Niniejszy artykuł ma na celu zwrócenie szczególnej uwagi na rolę praktyk pedagogicznych w procesie kształcenia przyszłych nauczycieli. Poddaje on w wątpliwość skuteczność teoretycznej, podającej wiedzy, tak popularnej w kształceniu studentów, zwracając jednocześnie uwagę na istotę obserwacji, osobistego doświadczania, a w końcu na świadomą refleksję. Ta konieczna zmiana staje się coraz istotniejsza, gdyż jest osadzona w czasach niebywałego postępu i tempa, a przede wszystkim natłoku informacji. Szczególnego znaczenia nabiera szeroki wachlarz kompetencji nauczyciela XXI wieku, a praktyka pedagogiczna, której doświadczy jeszcze jako student, będzie kluczowa w jego pierwszych nauczycielskich krokach.

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2018

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89428

DOI:

10.34616/22.19.028

Język:

pol

Powiązanie:

Praktyki pedagogiczne przestrzenią i miejscem ewaluacji kompetencji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji: koncepcje – przemiany – rozwiązania, s. 123-129

Właściciel praw:

Copyright by Anna Rokicka

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

4 lis 2020

Data dodania obiektu:

12 mar 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

112

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

129

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94931

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji