Pedagogical internships – the preparation to play the role of a teacher or the introduction to the profession?
Praktyki pedagogiczne przygotowaniem do odgrywania roli nauczyciela czy wprowadzeniem do zawodu?
educational institution
introducion to the prefession
nursery
pedagogical internships
profession competences
role of a teacher
school
instytucja edukacyjna
kompetencje zawodowe
praktyki pedagogiczne
przedszkole
rola nauczyciela
szkoła
wprowadzenie do zawodu
Pedagogical internships are very important element of acquiring the profession competences in the education of early child teacher. Their goals are the learning of how the educational institution functions (the nursery or school) and the improvement of the future teacher educational skills. The most interesting is how the theoretical assumptions correlate to the real life situations. I will make an attempt to answer this question basing on the opinions of students of bachelor, masters and postgraduate Nursery and Early-School Education studies at IP UWr (Institute of Pedagogy, University of Wrocław) and the teachers in nurseries and schools.
Praktyki pedagogiczne w kształceniu nauczyciela dziecka młodszego stanowią istotny element nabywania kompetencji zawodowych. Ich celem jest poznanie, jak funkcjonuje instytucja edukacyjna (przedszkole, szkoła), oraz doskonalenie umiejętności nauczycielskich. Interesujące wydaje się poszukiwanie odpowiedzi na pytanie, jak mają się założenia do sytuacji rzeczywistej. Próbę odpowiedzi na to pytanie podejmę w oparciu o opinie studentów studiów licencjackich, magisterskich i podyplomowych na specjalności wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna IP UWr oraz nauczycieli przedszkoli i szkół.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89426 ISBN 978-83-62618-36-1
Copyright by Elżbieta Jezierska-Wiejak
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Sep 21, 2022
Mar 12, 2018
973
1075
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94929
Edition name | Date |
---|---|
Praktyki pedagogiczne przygotowaniem do odgrywania roli nauczyciela czy wprowadzeniem do zawodu? | Sep 21, 2022 |
Vietienė, Inesa Malinauskienė, Daiva Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.
Wałęga, Agnieszka
Dumanescu, Luminita Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Szerląg, Alicja. Red.
Dmochowska, Halina Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
Mrożek, Jakub Górnicki, Leonard. Red.
Myshchyshyn, Iryna Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Szerląg, Alicja. Red.