Obiekt

Tytuł: We teach another way: theory and practice nn training early education teachers ; „Uczymy inaczej”- teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

We teach another way: theory and practice nn training early education teachers  
„Uczymy inaczej”- teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji

Autor:

Włoch, Stanisława

Temat i słowa kluczowe:

change   education   pedagogical practice   student   teacher  
edukacja   praktyka pedagogiczna   student   nauczyciel   zmiana

Abstrakt:

The social, political, technological and cultural changes that take place nowadays, demand changes also in teachers’ training process; since child’s development and effects of teaching depend – to a great extent – on teachers’ knowledge and competences. Contemporary system of training early education teachers contains many gaps and does not account the changes in child’s development. Most controversial is pedagogical practice – a neglected element in teacher education. The paper presents an attempt of drawing up a model training of early education teachers. The author attempts also to answer the question: what measures should be taken in the domain of teachers’ practical training, in accordance with the European tendencies.  
Zachodzące zmiany społeczne, polityczne, technologiczne oraz kulturowe wymagają zmian w kształceniu nauczycieli. Efekty i rozwój ucznia zależą bowiem w dużym stopniu od ich wiedzy i kompetencji. Współczesny system kształcenia nauczycieli wczesnej edukacji zawiera wiele luk i nie uwzględnia zmian zachodzących w rozwoju dziecka. Największe kontrowersje budzi praktyka pedagogiczna, która jest zaniedbanym ogniwem w kształceniu nauczycieli. W artykule dokonano próby opracowania modelowego kształcenia pedagogów wczesnej edukacji oraz próby odpowiedzi na pytanie o to, jakie należy podjąć działania w zakresie kształcenia praktycznego zgodnie z tendencjami europejskimi.

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2018

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89421

DOI:

10.34616/22.19.022

Język:

pol

Powiązanie:

Praktyki pedagogiczne przestrzenią i miejscem ewaluacji kompetencji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji: koncepcje – przemiany – rozwiązania, s. 41-51

Właściciel praw:

Copyright by Stanisława Włoch

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

4 lis 2020

Data dodania obiektu:

12 mar 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

171

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

201

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94924

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji