Obiekt

Tytuł: Shaping students’ reflexivity in an entrepreneurial and research model of university ; Kształtowanie refleksyjności studentów w przedsiębiorczym i badawczym modelu uniwersytetu

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Shaping students’ reflexivity in an entrepreneurial and research model of university  
Kształtowanie refleksyjności studentów w przedsiębiorczym i badawczym modelu uniwersytetu

Autor:

Wiśniewska, Danuta

Temat i słowa kluczowe:

entrepreneurial model   higher education   Humboldt model   reflective education   reflectivity  
edukacja refleksyjna   model humboldtowski   model przedsiębiorczy   refleksyjność   szkolnictwo wyższe

Abstrakt:

Today, just before the amendment to the Higher Education Act is introduced, it is still up to date whether the myth of Humboldt University will lose its significance in the future. The end of the twentieth century contributed to shaping the entrepreneurial model of universities. Legislative changes will direct the reform of higher education to a model called a research or partnership model. In the face of these changes, it is important to determine whether the reflection of students and college graduates is taken into account in the framework of the implementation of the higher education process because of the predominance of the knowledge, skills and social competences that are necessary and desirable in the labor market.  
Obecnie, na chwilę przed wprowadzeniem nowelizacji ustawy o szkolnictwie wyższym, wciąż aktualne pozostaje pytanie o to, czy mit uniwersytetu Humboldta całkowicie utraci w przyszłości na znaczeniu. Koniec XX wieku przyczynił się do kształtowania modelu przedsiębiorczego w uczelniach. Zmiany legislacyjne ukierunkowują natomiast reformy szkoły wyższej w kierunku modelu określanego jako model badawczy lub inaczej partnerski. W obliczu zaistniałych zmian istotne staje się ustalenie czy refleksyjność studentów i absolwentów uczelni jest brana pod uwagę w ramach założeń realizacji procesu kształcenia w szkołach wyższych ze względu na dominację kształtowania tej wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, które są niezbędne i pożądane na rynku pracy.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89347

DOI:

10.34616/22.19.224

Język:

pol

Powiązanie:

Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 187-199

Właściciel praw:

Copyright by Danuta Wiśniewska

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

21 cze 2021

Data dodania obiektu:

24 sty 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

45

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

61

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94678

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji