Object

Title: Shaping students’ reflexivity in an entrepreneurial and research model of university ; Kształtowanie refleksyjności studentów w przedsiębiorczym i badawczym modelu uniwersytetu

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Shaping students’ reflexivity in an entrepreneurial and research model of university  
Kształtowanie refleksyjności studentów w przedsiębiorczym i badawczym modelu uniwersytetu

Creator:

Wiśniewska, Danuta

Subject and Keywords:

entrepreneurial model   higher education   Humboldt model   reflective education   reflectivity  
edukacja refleksyjna   model humboldtowski   model przedsiębiorczy   refleksyjność   szkolnictwo wyższe

Abstract:

Today, just before the amendment to the Higher Education Act is introduced, it is still up to date whether the myth of Humboldt University will lose its significance in the future. The end of the twentieth century contributed to shaping the entrepreneurial model of universities. Legislative changes will direct the reform of higher education to a model called a research or partnership model. In the face of these changes, it is important to determine whether the reflection of students and college graduates is taken into account in the framework of the implementation of the higher education process because of the predominance of the knowledge, skills and social competences that are necessary and desirable in the labor market.  

Obecnie, na chwilę przed wprowadzeniem nowelizacji ustawy o szkolnictwie wyższym, wciąż aktualne pozostaje pytanie o to, czy mit uniwersytetu Humboldta całkowicie utraci w przyszłości na znaczeniu. Koniec XX wieku przyczynił się do kształtowania modelu przedsiębiorczego w uczelniach. Zmiany legislacyjne ukierunkowują natomiast reformy szkoły wyższej w kierunku modelu określanego jako model badawczy lub inaczej partnerski. W obliczu zaistniałych zmian istotne staje się ustalenie czy refleksyjność studentów i absolwentów uczelni jest brana pod uwagę w ramach założeń realizacji procesu kształcenia w szkołach wyższych ze względu na dominację kształtowania tej wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych, które są niezbędne i pożądane na rynku pracy.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2017

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89347   ISBN 978-83-62618-31-6

DOI:

10.34616/22.19.224

Language:

pol

Relation:

Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 187-199

Rights holder:

Copyright by Danuta Wiśniewska

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Jun 21, 2021

In our library since:

Jan 24, 2018

Number of object content hits:

64

Number of object content views in PDF format

83

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94678

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information