Obiekt

Tytuł: Coach, tutor… educator ; Coach, tutor... wychowawca

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Coach, tutor… educator  
Coach, tutor... wychowawca

Autor:

Pękala, Joanna Ludwika

Temat i słowa kluczowe:

coach   educator   pedeutology   teacher   tutor  
coach   nauczyciel   pedeutologia   tutor   wychowawca

Abstrakt:

Today in the era of perceiving ambiguity in all possible areas of life, redefining of the school is being in the process, and the role of a teacher either. Both in the world of science, and the environment more closely associated with the practice of teaching, the teacher receives a different titles. There is an attempt to give to the teacher’s role new meanings, different than previous functions, sometimes even tasks that were previously directly synonymous with the concept of the teacher, are removed from his shoulders. And so, somewhere, under the strange but modern-sounding phrases: tutor, mentor, coach, the main but nowadays archaic-sounding determination – upbringing, is slowly vanishing.Recent studies show that teachers nowadays are reluctant to talk about this duties. Why? Perhaps that is an area that needs special reflection, it is not easy to define, requires action preceded by thinking.  
Nauczanie niejedno ma imię, chociażby z uwagi na tak liczne jego formy. Procesy globalizacji i związane z nimi przemiany wartości we współczesnym świecie powodują redefinicję funkcji szkoły, a co za tym idzie – roli nauczyciela. Próbuje się w ten sposób nadać jego roli nowe znaczenia, przypisać jej inne niż dotychczasowe funkcje, czasem nawet usuwając z barków pedagogów zadania, które wcześniej były wprost tożsame z pojęciem nauczyciela. Czy pod ciężarem obco, lecz nowocześnie, brzmiących określeń: tutor, mentor, coach, nie ginie dziś archaicznie brzmiące określenie – wychowawca? Wyniki najnowszych badań pokazują, iż obecnie nauczyciele sami często niechętnie mówią o swoich powinnościach wychowawczych. Dlaczego? Wychowanie jest dziedziną, która potrzebuje szczególnego namysłu, nie jest łatwa do zdefiniowania, wymaga działania poprzedzonego refleksją.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89346

DOI:

10.34616/22.19.223

Język:

pol

Powiązanie:

Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 176-186

Właściciel praw:

Copyright by Joanna Ludwika Pękala

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

4 lis 2020

Data dodania obiektu:

24 sty 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

332

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

441

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94677

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Nazwa wydania Data
Coach, tutor... wychowawca 4 lis 2020

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji