Problems of the reflective teacher in the current social reality
Problemy refleksyjnego pedagoga w aktualnej rzeczywistości społecznej
Wróblewska, Alina
Łagodowski, Waldemar
civilisation’s educational challenges
disinterested education
loneliness of modern man
partners in dialogue
reflection
reflective teacher
reflective thinking
vertical and horizontal concept of life
edukacyjne wyzwania cywilizacyjne
horyzontalna koncepcja życia
myślenie refleksyjne
partnerzy w dialogu
refleksja
refleksyjny nauczyciel
samotność współczesnego człowieka
wertykalna koncepcja życia
wychowanie bezinteresowne
The article intends to present complicated circumstances of a reflective pedagogue in ambiguous and undetermined reality as well as in socio-political situation of our country. The paper presents also a model of a reflective pedagogue and his work, including the most important characteristics of his personality and his pedagogical and educational workshop. The article stresses the key role pedagogues have in creating the 21st century society.
Artykuł jest próbą przedstawienia skomplikowanej sytuacji refleksyjnego pedagoga zarówno w wieloznacznej i niedookreślonej realności świata, jak i w konkretach społeczno-politycznych naszego kraju. Przypomniany też został model refleksyjnego pedagoga i jego pracy, uwzględniający najistotniejsze cechy jego osobowości i jego warsztatu dydaktyczno-wychowawczego. Podkreślono również zasadniczą rolę pedagogów w kreowaniu społeczeństwa XXI wieku.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89345 ISBN 978-83-62618-31-6
Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 163-175
Copyright by Alina Wróblewska Copyright by Waldemar Łagodowski
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
May 18, 2023
Jan 24, 2018
252
293
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94676
Edition name | Date |
---|---|
Problemy refleksyjnego pedagoga w aktualnej rzeczywistości społecznej | May 18, 2023 |