Obiekt

Tytuł: Reflexivity as an attitude towards change – on the canvas of autobiography, diaries, personal expression of teachers from the last quarter of a century ; Refleksyjność jako postawa wobec zmiany – na kanwie autobiografii, pamiętników, wypowiedzi osobistych nauczycieli z ostatniego ćwierćwiecza

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Reflexivity as an attitude towards change – on the canvas of autobiography, diaries, personal expression of teachers from the last quarter of a century  
Refleksyjność jako postawa wobec zmiany – na kanwie autobiografii, pamiętników, wypowiedzi osobistych nauczycieli z ostatniego ćwierćwiecza

Autor:

Dróżka, Wanda

Temat i słowa kluczowe:

change   generation   reflexivity   teacher   transformation in Poland 1989–2015  
nauczyciel   pokolenie   refleksyjność   transformacja w Polsce 1989–2015   zmiana

Abstrakt:

The paper will attempt to show the contents and forms of reflexivity of teachers as well as their attitudes toward these various changes, in the light of the analysis of their personal documents: diaries, autobiographies and other personal statements from years 1989–2015. The results suggest that the change is the basic context of life and work of the teachers in these years, and requires reflective, critical attitude supported by deep knowledge and thorough education.  
W swym tekście podejmuję próbę ukazania treści i form refleksji nauczycieli nad zmianami, jakich doświadczali w ostatnim ćwierćwieczu, na kanwie ich autobiografii, pamiętników, dzienników i innych wypowiedzi osobistych, zgromadzonych w wyniku badań o charakterze jakościowym. Wyniki tych badań sugerują, że zmiana jest podstawowym kontekstem życia i pracy nauczycieli w tych latach oraz wymaga refleksyjnego, krytycznego nastawienia, popartego głęboką wiedzą i gruntownym wykształceniem.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89344

DOI:

10.34616/22.19.221

Język:

pol

Powiązanie:

Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 145-162

Właściciel praw:

Copyright by Wanda Dróżka

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

4 lis 2020

Data dodania obiektu:

24 sty 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

108

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

134

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94675

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji