Object

Title: Reflexivity as an attitude towards change – on the canvas of autobiography, diaries, personal expression of teachers from the last quarter of a century ; Refleksyjność jako postawa wobec zmiany – na kanwie autobiografii, pamiętników, wypowiedzi osobistych nauczycieli z ostatniego ćwierćwiecza

PLMET:

click here to follow the link

Title:

Reflexivity as an attitude towards change – on the canvas of autobiography, diaries, personal expression of teachers from the last quarter of a century  
Refleksyjność jako postawa wobec zmiany – na kanwie autobiografii, pamiętników, wypowiedzi osobistych nauczycieli z ostatniego ćwierćwiecza

Creator:

Dróżka, Wanda

Subject and Keywords:

change   generation   reflexivity   teacher   transformation in Poland 1989–2015  
nauczyciel   pokolenie   refleksyjność   transformacja w Polsce 1989–2015   zmiana

Abstract:

The paper will attempt to show the contents and forms of reflexivity of teachers as well as their attitudes toward these various changes, in the light of the analysis of their personal documents: diaries, autobiographies and other personal statements from years 1989–2015. The results suggest that the change is the basic context of life and work of the teachers in these years, and requires reflective, critical attitude supported by deep knowledge and thorough education.  

W swym tekście podejmuję próbę ukazania treści i form refleksji nauczycieli nad zmianami, jakich doświadczali w ostatnim ćwierćwieczu, na kanwie ich autobiografii, pamiętników, dzienników i innych wypowiedzi osobistych, zgromadzonych w wyniku badań o charakterze jakościowym. Wyniki tych badań sugerują, że zmiana jest podstawowym kontekstem życia i pracy nauczycieli w tych latach oraz wymaga refleksyjnego, krytycznego nastawienia, popartego głęboką wiedzą i gruntownym wykształceniem.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2017

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89344   ISBN 978-83-62618-31-6

DOI:

10.34616/22.19.221

Language:

pol

Relation:

Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 145-162

Rights holder:

Copyright by Wanda Dróżka

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

May 18, 2023

In our library since:

Jan 24, 2018

Number of object content hits:

252

Number of object content views in PDF format

282

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94675

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information