Everyday Life, Colloquiality and Reflexivity as the Existential Determinants of Advicory Services in the (Post)Modern World
Codzienność, potoczność, refleksyjność jako egzystencjalne wyznaczniki sytuacji poradniczej w (po)nowoczesnym świecie
advisory services
colloquiality
counseling
everyday life
reflexivity
codzienność
poradnictwo
potoczność
refleksyjność
sytuacja poradnicza
The article is an attempt to describe everyday life, colloquiality and reflexivity as existential determinants of advisory services in the (post)modern culture. The situation of advisory services as a specific social relationship occurring between two entities – an adviser and a person who is given advice (its aim is to solve particular problems from his/her life) – has been presented by reference to these three categories. Particular emphasis has been placed on emphasizing the importance of reflexive interpretation and understanding in advisory services to show their role in the constituting of subjective self.
Artykuł jest próbą opisu codzienności, potoczności i refleksyjności jako egzystencjalnych wyznaczników sytuacji poradniczej w (po)nowoczesnej kulturze. Sytuacja poradnicza, jako specyficzna relacja społeczna, zachodząca między dwoma podmiotami – doradcą a radzącym się, której celem jest pomoc w rozwiązaniu określonych problemów, na różnych poziomach życia, zaprezentowana została poprzez odniesienie do tych trzech kategorii. Szczególny akcent został położony na podkreślenie znaczenia refleksyjnej initerpretacji i rozumienia w relacji poradniczej, na ukazanie ich roli w konstytuowaniu się podmiotowego "ja".
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89342 ISBN 978-83-62618-31-6
Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 121-130
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Jan 27, 2023
Jan 24, 2018
259
332
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94673
Edition name | Date |
---|---|
Codzienność, potoczność, refleksyjność jako egzystencjalne wyznaczniki sytuacji poradniczej w (po)nowoczesnym świecie | Jan 27, 2023 |
Paszenda, Iwona
Gałęska, Urszula Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Winczura, Barbara. Red.
Dziubacka, Krystyna Kwiatkowski, Piotr
Ładyżyński, Andrzej