Obiekt

Tytuł: Everyday Life, Colloquiality and Reflexivity as the Existential Determinants of Advicory Services in the (Post)Modern World ; Codzienność, potoczność, refleksyjność jako egzystencjalne wyznaczniki sytuacji poradniczej w (po)nowoczesnym świecie

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Everyday Life, Colloquiality and Reflexivity as the Existential Determinants of Advicory Services in the (Post)Modern World  
Codzienność, potoczność, refleksyjność jako egzystencjalne wyznaczniki sytuacji poradniczej w (po)nowoczesnym świecie

Autor:

Teusz, Grażyna

Temat i słowa kluczowe:

advisory services   colloquiality   counseling   everyday life   reflexivity  
codzienność   poradnictwo   potoczność   refleksyjność   sytuacja poradnicza

Abstrakt:

The article is an attempt to describe everyday life, colloquiality and reflexivity as existential determinants of advisory services in the (post)modern culture. The situation of advisory services as a specific social relationship occurring between two entities – an adviser and a person who is given advice (its aim is to solve particular problems from his/her life) – has been presented by reference to these three categories. Particular emphasis has been placed on emphasizing the importance of reflexive interpretation and understanding in advisory services to show their role in the constituting of subjective self.  
Artykuł jest próbą opisu codzienności, potoczności i refleksyjności jako egzystencjalnych wyznaczników sytuacji poradniczej w (po)nowoczesnej kulturze. Sytuacja poradnicza, jako specyficzna relacja społeczna, zachodząca między dwoma podmiotami – doradcą a radzącym się, której celem jest pomoc w rozwiązaniu określonych problemów, na różnych poziomach życia, zaprezentowana została poprzez odniesienie do tych trzech kategorii. Szczególny akcent został położony na podkreślenie znaczenia refleksyjnej initerpretacji i rozumienia w relacji poradniczej, na ukazanie ich roli w konstytuowaniu się podmiotowego "ja".

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89342

DOI:

10.34616/22.19.219

Język:

pol

Powiązanie:

Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 121-130

Właściciel praw:

Copyright by Grażyna Teusz

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

4 lis 2020

Data dodania obiektu:

24 sty 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

182

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

254

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94673

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji