(Un)desirable reflectivity
(Nie)pożądana refleksyjność
cognitive style
everyday life at school
reflective student
reflectivity
codzienność szkolna
refleksyjność
refleksyjny uczeń
styl poznawczy
In the article I present the reflectivity which is understood as a characteristic of cognitive style and I present the way of cognitive functioning of the reflective student. I examine certain educational situations in which reflectivity implies high learning outcomes, and situations in which it hinders learning at school, revealing the ambiguity of cognitive reflectivity.
W artykule przedstawiam refleksyjność pojmowaną jako cechę stylu poznawczego oraz prezentuję sposób poznawczego funkcjonowania ucznia refleksyjnego. Rozpatruję określone sytuacje edukacyjne, w których refleksyjność implikuje wysokie efekty kształcenia oraz te, w których utrudnia ona szkolne uczenie się, ujawniając tym samym niejednoznaczność refleksyjności poznawczej.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89349 ISBN 978-83-62618-35-4
Codzienność jako wyzwanie edukacyjne, T. 2, s. 218-232
Copyright by Agnieszka Jankowska
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
May 18, 2023
Jan 24, 2018
360
390
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94645
Edition name | Date |
---|---|
(Nie)pożądana refleksyjność | May 18, 2023 |