Family Home as a place of enculturation in students statements from different Faculties and in the selected autobiographies, including author’s own titled "Kajros and Arts Therapy"
Dom rodzinny jako miejsce enkulturacji w wypowiedziach studentów różnych kierunków studiów i wybranych autobiografiach, łącznie z własną pt. "Kajros i arteterapia"
arts therapy
autobiography
enculturation
family home
autobiografie
arteterapia
dom rodzinny
enkulturacja
The author has analyzed hundreds of short presentations by students from various faculties of the years 1997–2016 on their enculturation and then compared them with two more extensive autobiographies titled "My entry into the world of culture – autobiographies of teachers" and "Art in my life. Autobiography artistic" and her own autobiography titled "Kajros and art therapy". The subject of the study was to examine whether respondents are aware of the role of the family home, and its atmosphere on their own enculturation, with particular emphasis on the impact of the family home on their attitude to education and the arts.
Autorka przeanalizowała setki krótkich wypowiedzi studentów z różnych kierunków studiów z lat 1997–2016 na temat ich enkulturacji, a następnie porównała je z dwoma obszerniejszymi autobiografiami zatytułowanymi "Moje wejście do świata kultury. Autobiografie nauczycieli" i "Sztuka w moim życiu. Autobiografia artystyczna" oraz z własną autobiografią pod tytułem "Kajros i arteterapia". Przedmiotem badań było sprawdzenie, czy respondenci mają świadomość roli domu rodzinnego i jego atmosfery na własną enkulturację, ze szczególnym uwzględnieniem wpływu domu na ich stosunek do edukacji i sztuki.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89182 ISBN 978-83-62618-29-3
Dom rodzinny w doświadczeniu (auto)biograficznym, s. 53-74
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
May 31, 2023
Jan 4, 2018
329
415
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94587
Czernianin, Wiktor. Red.
Klimek-Dominiak, Elżbieta