Obiekt

Tytuł: Home as Childhood and Growing-up Space – (Auto)biographical Contexts in Coaching Activities ; Dom jako przestrzeń dzieciństwa i dorastania – (auto)biograficzne konteksty w pracy coachingowej

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Home as Childhood and Growing-up Space – (Auto)biographical Contexts in Coaching Activities  
Dom jako przestrzeń dzieciństwa i dorastania – (auto)biograficzne konteksty w pracy coachingowej

Autor:

Piorunek, Magdalena

Temat i słowa kluczowe:

coaching   family   home   life coaching   relation space   territory  
coaching   dom   life coaching   miejsce   rodzina   terytorium

Abstrakt:

The text characterises coaching as a non-directive form of individual support. It points out that in the coaching context, the process of self-improvement and enhancing one’s individual reflections is mostly future oriented. Nevertheless, to realise, i.e. to identify and name one’s individual and interpersonal resources one often needs to think deeply of the course of one’s life in the context of time and space. In this aspect, one’s family-of-origin home is depicted as space (place, territory) where the biographical daily life occurs in the physical and interpersonal sense. The functions of home and some contexts in which home is analysed in the social and environmental psychology are underlined. Next, the text demonstrates how selected exercises that focus on analysing home as childhood and growing-up space might be used in the life-coaching activities.  
W tekście dokonano charakterystyki coachingu jako niedyrektywnej formy wsparcia jednostki. Wskazano na to, że proces samodoskonalenia i pogłębiana refleksji indywidualnej w kontekście coachingowym skierowany jest przede wszystkim ku przyszłości. Niemniej jednak uświadomienie sobie – zidentyfikowanie i nazwanie posiadanych zasobów na poziomie indywidualnym i interpersonalnym – wymaga często namysłu nad przebiegiem dotychczasowego życia w kontekście miejsca i czasu. W tym aspekcie ukazano dom rodziny pochodzenia jako przestrzeń (miejsce, terytorium) rozgrywania się codzienności biograficznej w sensie fizycznym oraz interpersonalnym. Wskazano na funkcje domu i niektóre konteksty jego analizy w społecznej psychologii środowiskowej. Następnie wybiórczo pokazano możliwości wykorzystania przykładowych ćwiczeń związanych z analizą domu jako przestrzeni dzieciństwa i dorastania w ramach life coachingu.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89181

DOI:

doi:10.34616/22.19.087

Język:

pol

Powiązanie:

Dom rodzinny w doświadczeniu (auto)biograficznym, s. 39-52

Właściciel praw:

Copyright by Magdalena Piorunek

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

19 mar 2021

Data dodania obiektu:

4 sty 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

125

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

164

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94586

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji