Object

Title: The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations, its pedagogical programmes and their educational potential ; Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań i realizowane w niej programy dydaktyczne oraz ich edukacyjny potencjał

PLMET:

click here to follow the link

Title:

The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations, its pedagogical programmes and their educational potential  
Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań i realizowane w niej programy dydaktyczne oraz ich edukacyjny potencjał

Creator:

Sanecka, Anna

Subject and Keywords:

denomination   dialogue   educational project   meeting   multireligion   religion   The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations  
dialog   Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań   projekt edukacyjny   religia   spotkanie   wieloreligijność   wyznanie

Abstract:

The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations has been the place where different educational programmes are held for 18 years. Some of them lay emphasis on presenting different religions and denominations which exist in the Quarter, others concentrate on interreligious and/or interdenominational dialogue. But all of them have some common features. 1) All the programmes give some educational message concerning different religions and denominations – different from the religion or denomination of programme participants or their own religion or denomination which they do not know very well. 2) They underline the presence of religion – or even religions – in the public space. 3) They teach the openness and tolerance towards different outlooks, value systems and ways of life.  

Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań od osiemnastu lat jest miejscem realizacji różnych projektów edukacyjnych. Jedne z nich kładą większy nacisk na prezentację obecnych w Dzielnicy religii i wyznań, inne skupiają się na zagadnieniach dialogu międzyreligijnego. Wszystkie mają jednak pewne wspólne cechy: 1) przekazują treści edukacyjne na temat różnych wyznań i religii – innych niż wyznanie czy religia uczestników projektów, a czasem na temat ich własnego, ale umiarkowanie poznanego wyznania, 2) zwracają uwagę na obecność religii – i to w wydaniu pluralistycznym – w przestrzeni publicznej oraz 3) uczą otwartości i szacunku w stosunku do innych światopoglądów, systemów wartości i sposobów życia.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2017

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89174   ISBN 978-83-62618-34-7

Language:

pol

Relation:

Między ekskluzją a inkluzją w edukacji religijnej, s. 265-275

Rights holder:

Copyright by Anna Sanecka

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

May 18, 2023

In our library since:

Jan 3, 2018

Number of object content hits:

200

Number of object content views in PDF format

255

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94576

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information