The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations, its pedagogical programmes and their educational potential
Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań i realizowane w niej programy dydaktyczne oraz ich edukacyjny potencjał
denomination
dialogue
educational project
meeting
multireligion
religion
The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations
dialog
Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań
projekt edukacyjny
religia
spotkanie
wieloreligijność
wyznanie
The Quarter of Mutual Respect of Four Denominations has been the place where different educational programmes are held for 18 years. Some of them lay emphasis on presenting different religions and denominations which exist in the Quarter, others concentrate on interreligious and/or interdenominational dialogue. But all of them have some common features. 1) All the programmes give some educational message concerning different religions and denominations – different from the religion or denomination of programme participants or their own religion or denomination which they do not know very well. 2) They underline the presence of religion – or even religions – in the public space. 3) They teach the openness and tolerance towards different outlooks, value systems and ways of life.
Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań od osiemnastu lat jest miejscem realizacji różnych projektów edukacyjnych. Jedne z nich kładą większy nacisk na prezentację obecnych w Dzielnicy religii i wyznań, inne skupiają się na zagadnieniach dialogu międzyreligijnego. Wszystkie mają jednak pewne wspólne cechy: 1) przekazują treści edukacyjne na temat różnych wyznań i religii – innych niż wyznanie czy religia uczestników projektów, a czasem na temat ich własnego, ale umiarkowanie poznanego wyznania, 2) zwracają uwagę na obecność religii – i to w wydaniu pluralistycznym – w przestrzeni publicznej oraz 3) uczą otwartości i szacunku w stosunku do innych światopoglądów, systemów wartości i sposobów życia.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89174 ISBN 978-83-62618-34-7
Między ekskluzją a inkluzją w edukacji religijnej, s. 265-275
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
May 18, 2023
Jan 3, 2018
200
255
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94576
Edition name | Date |
---|---|
Dzielnica Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań i realizowane w niej programy dydaktyczne oraz ich edukacyjny potencjał | May 18, 2023 |
Godawa, Grzegorz Kutek-Składek, Katarzyna Gandecka, Kamila. Red. Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej
Stępień, Jakub Sadowski, Mirosław (1964- ). Red.