The impact of teacher’s education as a source of (non)knowledge in the context of social and environmental education
Oddziaływania wychowawcze nauczyciela jako źródło (nie)wiedzy w kontekście edukacji społeczno-przyrodniczej
early education teacher
learning
pupil
relation
social and environmental education
teaching
edukacja społeczno-przyrodnicza
nauczanie
nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej
relacja
uczenie się
uczeń
Article is a presentation regarding the exemplification of educational impact by early education teacher. The main objective is reflection and attempt to answer the question: is the educational impact of teacher source of knowledge or lack of knowledge is a barrier to learning? In this regard, particular importance are relations between pupil and teacher; child and adult. Analysis of issues related to the skills of their building is a key. Especially for further education of children, but also for the candidates to the teaching profession.
Niniejszy artykuł jest prezentacją egzemplifikacji dotyczących oddziaływań wychowawczych nauczyciela w zakresie wczesnej edukacji. Zasadniczym celem, który towarzyszy tym rozważaniom, jest próba odpowiedzi na pytanie: czy oddziaływania wychowawcze nauczyciela są źródłem wiedzy, czy też jego niewiedza stanowi barierę w uczeniu się? W tym zakresie szczególnie istotne pozostają relacje pomiędzy uczniem a nauczycielem oraz dzieckiem a dorosłym. Analiza zagadnień dotyczących umiejętności ich budowania jest kluczowa dla dalszej edukacji dzieci, a także dla kandydatów do zawodu nauczyciela.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89113 ISBN 978-83-62618-30-9
Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 227-234
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
May 18, 2023
Dec 21, 2017
257
299
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94503
Edition name | Date |
---|---|
Oddziaływania wychowawcze nauczyciela jako źródło (nie)wiedzy w kontekście edukacji społeczno-przyrodniczej | May 18, 2023 |
Sarnat-Ciastko, Adrianna Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Sadowska, Edyta. Red.
Samujło, Małgorzata Agnieszka Sokołowska-Dzioba, Teresa
Dormus, Katarzyna Jędrychowska, Barbara. Red.
Herudzińska, Małgorzata Helena
Długosz, Katarzyna Humeniuk, Monika. Red. Paszenda, Iwona. Red. Żłobicki, Wiktor. Red.
Šťáva, Jan Věchtová, Gabriela Żłobicki, Wiktor. Red. Humeniuk, Monika. Red. Paszenda, Iwona. Red.