Object

Title: The impact of teacher’s education as a source of (non)knowledge in the context of social and environmental education ; Oddziaływania wychowawcze nauczyciela jako źródło (nie)wiedzy w kontekście edukacji społeczno-przyrodniczej

PLMET:

click here to follow the link

Title:

The impact of teacher’s education as a source of (non)knowledge in the context of social and environmental education  
Oddziaływania wychowawcze nauczyciela jako źródło (nie)wiedzy w kontekście edukacji społeczno-przyrodniczej

Creator:

Pacan, Lucyna

Subject and Keywords:

early education teacher   learning   pupil   relation   social and environmental education   teaching  
edukacja społeczno-przyrodnicza   nauczanie   nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej   relacja   uczenie się   uczeń

Description:

Tom składa się z czterech rozdziałów, które odzwierciedlającą główne wątki dyskusji nad uwarunkowaniami poznawania przez dzieci świata i swoich możliwości.

Abstract:

Article is a presentation regarding the exemplification of educational impact by early education teacher. The main objective is reflection and attempt to answer the question: is the educational impact of teacher source of knowledge or lack of knowledge is a barrier to learning? In this regard, particular importance are relations between pupil and teacher; child and adult. Analysis of issues related to the skills of their building is a key. Especially for further education of children, but also for the candidates to the teaching profession.  

Niniejszy artykuł jest prezentacją egzemplifikacji dotyczących oddziaływań wychowawczych nauczyciela w zakresie wczesnej edukacji. Zasadniczym celem, który towarzyszy tym rozważaniom, jest próba odpowiedzi na pytanie: czy oddziaływania wychowawcze nauczyciela są źródłem wiedzy, czy też jego niewiedza stanowi barierę w uczeniu się? W tym zakresie szczególnie istotne pozostają relacje pomiędzy uczniem a nauczycielem oraz dzieckiem a dorosłym. Analiza zagadnień dotyczących umiejętności ich budowania jest kluczowa dla dalszej edukacji dzieci, a także dla kandydatów do zawodu nauczyciela.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2017

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89113   ISBN 978-83-62618-30-9

DOI:

10.34616/22.19.055

Language:

pol

Relation:

Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 227-234

Rights holder:

Copyright by Lucyna Pacan

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

May 18, 2023

In our library since:

Dec 21, 2017

Number of object content hits:

257

Number of object content views in PDF format

299

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94503

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

This page uses 'cookies'. More information