Object structure
PLMET:

click here to follow the link

Title:

Nauczyciel jako kluczowy element środowiska edukacyjnego małego dziecka w nauczaniu matematyki

Creator:

Dobrowolska, Małgorzata

Subject and Keywords:

edukacja przedszkolna   edukacja wczesnoszkolna   małe dziecko   matematyka   nauczyciel matematyki wczesnoszkolnej

Description:

Tom składa się z czterech rozdziałów, które odzwierciedlającą główne wątki dyskusji nad uwarunkowaniami poznawania przez dzieci świata i swoich możliwości.

Abstract:

Matematyka zajmuje we współczesnej edukacji pozycję szczególną. Jako wspólny język człowieka i przyrody jest ona dyscypliną kluczową dla przyszłych losów ucznia w świecie zdominowanym przez technologię. Pełni ona także funkcję społeczną, adekwatną do tytułu królowej nauk: nobilituje lub degraduje, utrwala hierarchie lub pomaga dokonać przetasowań, karze i nagradza, dyscyplinuje i wyzwala. Badania potwierdzają, że predyspozycje w tym kierunku wykazuje zdecydowana większość kilkulatków. Mimo to w świadomości społecznej matematyka pozostaje wiedzą dla wybranych, a badania przeprowadzane na starszych rocznikach wydają się tę tezę potwierdzać. W pracy zaproponowano drogę wyjścia z tego pozornego paradoksu, dzięki nowemu zdefiniowaniu roli, jaką w procesie edukacji matematycznej małego dziecka odgrywa nauczyciel.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2017

Format:

application/pdf

Identifier:

ISBN 978-83-62618-30-9

DOI:

10.34616/22.19.054

Language:

pol

Relation:

Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 217-225

Rights holder:

Copyright by Małgorzata Dobrowolska

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.