Obiekt

Tytuł: Teachers’ beliefs about learning potential of a child at early school age ; Przekonania nauczycieli o potencjale uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Teachers’ beliefs about learning potential of a child at early school age  
Przekonania nauczycieli o potencjale uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym

Autor:

Kochanowska, Ewa

Temat i słowa kluczowe:

child at early school age   learning potential   teachers’ beliefs  
dziecko w młodszym wieku szkolnym   potencjał uczenia się   przekonania nauczycieli

Abstrakt:

One of the main factors determining the approach of teachers to development of learning potential of a child is the way of a child’s understanding and beliefs of teachers about the opportunities and ways of its development. The following study aims to present beliefs and opinions of teachers about learning potential of children at early school age and opportunities of its development, obtained by analyzing speech given by teachers during narrative interviews conducted with them within the study. Teachers’ beliefs with regard to learning potential of a child affect the way of planning and conduct of the educational process and, consequently, a change in the personalities of the students. Hence there occurs a need for verification, especially teachers’ misconceptions concerning the issue discussed within the article.  
Jednym z głównych czynników wyznaczających podejście nauczycieli do rozwijania potencjału uczenia się dziecka jest sposób jego rozumienia oraz przekonania nauczycieli co do możliwości i sposobów jego rozwijania. W opracowaniu podjęto próbę przedstawienia przeświadczeń i opinii nauczycieli na temat potencjału uczenia się dzieci w młodszym wieku szkolnym oraz możliwości jego rozwijania, uzyskanych na podstawie analizy wypowiedzi udzielonych przez nauczycieli w trakcie przeprowadzonych z nimi wywiadów narracyjnych. Przekonania nauczycieli w odniesieniu do potencjału uczenia się dziecka decydują o sposobie planowania i przebiegu procesu dydaktyczno-wychowawczego, a w konsekwencji o charakterze zmian w osobowościach uczniów. Stąd potrzeba weryfikacji, zwłaszcza błędnych, przekonań nauczycieli w odniesieniu do podjętej w opracowaniu kwestii.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89108

DOI:

10.34616/22.19.050

Język:

pol

Powiązanie:

Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 159-173

Właściciel praw:

Copyright by Ewa Kochanowska

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

4 lis 2020

Data dodania obiektu:

21 gru 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

347

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

488

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94498

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji