Peer group as a place of supporting the development of children with intellectual disability
Grupa rówieśnicza miejscem wspierania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
peer group
social development
grupa rówieśnicza
rozwój społeczny
The text present a peer group as the special space for supporting of the development of children with intellectual disability. The uniqueness of the influence of healthy children on their peers with disorders results from the natural predisposition of children: empathy, creating the opportunities for the cooperation – for being together. The attitude of healthy children is connected with the sensitivity and putting requirements which adapted for the potential of their disabled friends.
Tekst dotyczy grupy rówieśniczej jako szczególnej przestrzeni dla wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Wyjątkowość oddziaływania dzieci pełnosprawnych na ich rówieśników z zaburzeniami wynika z naturalnej predyspozycji dzieci do współodczuwania, a także pomagania i tworzenia pola do współdziałania – do bycia razem. Postawa dzieci pełnosprawnych cechuje się również, poza wrażliwością i okazywaniem bliskości, intuicyjnie mądrym stawianiem wymagań (dostosowanych do możliwości rozwojowych ich niepełnosprawnych kolegów).
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89104 ISBN 978-83-62618-30-9
Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 123-130
Copyright by Agnieszka Jędrzejowska
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Jan 23, 2023
Dec 20, 2017
981
1186
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94493
Edition name | Date |
---|---|
Grupa rówieśnicza miejscem wspierania rozwoju dzieci z niepełnosprawnością intelektualną | Jan 23, 2023 |
Jędrzejowska, Agnieszka
Piecuch, Ewelina Piwowarczyk, Mirosław. Red. Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red.
Kostecka-Jurczyk, Daria. Red. Jakubowski, Sebastian. Red.
Kokocińska, Katarzyna Borkowski, Andrzej. Red. Małecki, Witold. Red.