Obiekt

Tytuł: Theatrical education. About the formal possibilities of theatrical education at early childhood ; Edukacja teatralna. O potrzebie i formalnych możliwościach edukacji teatralnej w edukacji wczesnoszkolnej

PLMET:

kliknij tutaj, żeby przejść

Tytuł:

Theatrical education. About the formal possibilities of theatrical education at early childhood  
Edukacja teatralna. O potrzebie i formalnych możliwościach edukacji teatralnej w edukacji wczesnoszkolnej

Twórca:

Janik, Agnieszka

Temat i słowa kluczowe:

child   curriculum   early childhood education   theatre   theatrical education  
dzieci   edukacja teatralna   edukacja wczesnoszkolna   podstawa programowa   teatr

Opis:

Tom składa się z czterech rozdziałów, które odzwierciedlającą główne wątki dyskusji nad uwarunkowaniami poznawania przez dzieci świata i swoich możliwości.

Abstrakt:

The main focus of the following paper is the theatre in its educational dimension. Rised issues include theatrical education at early childhood. The first part concentrates on theatrical education characterized in light of wider concepts of aesthetic education and art education. This section also outlines the educational benefits of the impact of theatrical education on young students and some exemplification of its forms. The second part focuses on critical reflection on the last three core curriculums for early childhood in terms of formal possibilities they provide for theatrical education.  

Tematem rozważań podjętych w ramach niniejszego artykułu jest teatr w jego edukacyjnym wymiarze. Zaproponowana problematyka obejmuje zasięgiem edukację teatralną na etapie kształcenia wczesnoszkolnego. W pierwszej części artykułu poruszone zostały kwestie definiowania i umiejscowienia edukacji teatralnej w kontekście szerzej ujmowanych koncepcji wychowania estetycznego i wychowania przez sztukę. W tej części zostały również ukazane edukacyjne i wychowawcze walory oddziaływania edukacji teatralnej na uczniów klas młodszych oraz egzemplifikacje form i rodzajów jej realizacji. Drugą część artykułu poświęcono krytycznej refleksji nad trzema ostatnimi podstawami programowymi dla edukacji wczesnoszkolnej i w głównej mierze zostały w niej przedstawione wnioski dotyczące formalnych możliwości realizowania edukacji teatralnej na etapie kształcenia wczesnoszkolnego.

Miejsce wydania:

Wrocław

Wydawca:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Data wydania:

2017

Format:

application/pdf

Identyfikator:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89099   ISBN 978-83-62618-30-9

DOI:

10.34616/22.19.042

Język:

pol

Powiązanie:

Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 53-69

Właściciel praw:

Copyright by Agnieszka Janik

Lokalizacja oryginału:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

23 sty 2023

Data dodania obiektu:

20 gru 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

901

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

1136

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94487

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji