The benefits of children’s shared musical activities in the home to their later formal learning
Korzyści ze wspólnych czynności muzycznych wykonywanych przez dzieci w domu w nawiązaniu do ich późniejszego formalnego nauczania
curriculum
family
music
parents
relational pedagogy
muzyka
program nauczania
rodzice
rodzina
This paper reports on a study that explores the benefits of young children’s shared musical activities in the home to their later learning. Existing literature has been strengthened with family interviews to explore current trends in family practices relating to young children’s musical experiences. The findings suggest that there are benefits to children’s pro-social and physical development from participating in shared musical activities, and there are also there are benefits to relationships in families. In contrast to previous studies, participants in this study reported that children engage in musical activities every day in the home. However, they also participate in organised musical activities outside the home. Further research into the nature and quality of organised musical activities outside the home is needed.
W artykule opisano studium, które analizuje zalety wspólnych działań muzycznych małych dzieci w domu w kontekście ich późniejszego formalnego uczenia się. W celu zbadania aktualnych trendów w praktyce rodzinnej, odnoszących się do muzycznych doświadczeń małych dzieci, wykorzystano analizę literatury i wywiady rodzinne. Badania ukazują, że udział we wspólnych zajęciach muzycznych jest korzystny nie tylko dla rozwoju społeczno-fizycznego dziecka, lecz także dla wzmacniania relacji w rodzinie. W przeciwieństwie do wcześniejszych badań stwierdzono, że dzieci codziennie biorą udział w rodzinnych zajęciach muzycznych. Uczestniczą one również w zorganizowanych zajęciach muzycznych poza domem. Niezbędne są dalsze badania nad naturą i jakością zorganizowanej działalności muzycznej poza domem.
Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego
oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89097 ISBN 978-83-62618-30-9
Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 29-37
Copyright by Carolyn Blackburn
Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr
Jan 23, 2023
Dec 20, 2017
56
63
https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94463
Edition name | Date |
---|---|
The benefits of children’s shared musical activities in the home to their later formal learning | Jan 23, 2023 |
Okrasa, Marzena Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Albański, Leszek. Red. Walasek, Stefania. Red.
Kozubska, Alicja Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Jurczyk-Romanowska, Ewa. Red. Albański, Leszek. Red.
Janik-Komar, Joanna
Wójtowicz, Monika Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Ferenz, Krystyna. Red. Kowalska, Ewa. Red.
Piotrowska, Maja Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Nauk Humanistycznych i Społecznych Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Ferenz, Krystyna. Red. Kowalska, Ewa. Red.
Cytowska, Beata Zakład Historii Edukacji Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego Wydział Humanistyczny Karkonoskiej Państwowej Szkoły Wyższej Walasek, Stefania. Red. Winczura, Barbara. Red.