Object

Title: The benefits of children’s shared musical activities in the home to their later formal learning ; Korzyści ze wspólnych czynności muzycznych wykonywanych przez dzieci w domu w nawiązaniu do ich późniejszego formalnego nauczania

PLMET:

click here to follow the link

Title:

The benefits of children’s shared musical activities in the home to their later formal learning  
Korzyści ze wspólnych czynności muzycznych wykonywanych przez dzieci w domu w nawiązaniu do ich późniejszego formalnego nauczania

Creator:

Blackburn, Carolyn

Subject and Keywords:

curriculum   family   music   parents   relational pedagogy  
muzyka   program nauczania   rodzice   rodzina

Description:

Tom składa się z czterech rozdziałów, które odzwierciedlającą główne wątki dyskusji nad uwarunkowaniami poznawania przez dzieci świata i swoich możliwości.

Abstract:

This paper reports on a study that explores the benefits of young children’s shared musical activities in the home to their later learning. Existing literature has been strengthened with family interviews to explore current trends in family practices relating to young children’s musical experiences. The findings suggest that there are benefits to children’s pro-social and physical development from participating in shared musical activities, and there are also there are benefits to relationships in families. In contrast to previous studies, participants in this study reported that children engage in musical activities every day in the home. However, they also participate in organised musical activities outside the home. Further research into the nature and quality of organised musical activities outside the home is needed.  

W artykule opisano studium, które analizuje zalety wspólnych działań muzycznych małych dzieci w domu w kontekście ich późniejszego formalnego uczenia się. W celu zbadania aktualnych trendów w praktyce rodzinnej, odnoszących się do muzycznych doświadczeń małych dzieci, wykorzystano analizę literatury i wywiady rodzinne. Badania ukazują, że udział we wspólnych zajęciach muzycznych jest korzystny nie tylko dla rozwoju społeczno-fizycznego dziecka, lecz także dla wzmacniania relacji w rodzinie. W przeciwieństwie do wcześniejszych badań stwierdzono, że dzieci codziennie biorą udział w rodzinnych zajęciach muzycznych. Uczestniczą one również w zorganizowanych zajęciach muzycznych poza domem. Niezbędne są dalsze badania nad naturą i jakością zorganizowanej działalności muzycznej poza domem.

Place of publishing:

Wrocław

Publisher:

Instytut Pedagogiki Uniwersytetu Wrocławskiego

Date issued:

2017

Format:

application/pdf

Identifier:

oai:repozytorium.uni.wroc.pl:89097   ISBN 978-83-62618-30-9

DOI:

10.34616/22.19.040

Language:

eng

Relation:

Dziecko w sytuacjach uczenia się, s. 29-37

Rights holder:

Copyright by Carolyn Blackburn

Location of original object:

Biblioteka Instytutu Pedagogiki UWr

Autor opisu:

h.w.

Object collections:

Last modified:

Jan 23, 2023

In our library since:

Dec 20, 2017

Number of object content hits:

56

Number of object content views in PDF format

63

All available object's versions:

https://repozytorium.uni.wroc.pl/publication/94463

Show description in RDF format:

RDF

Show description in OAI-PMH format:

OAI-PMH (DC)

OAI-PMH (METS)

Objects Similar

This page uses 'cookies'. More information